Vezetéstechnika
- viking
- Site Admin
- Posts: 42216
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Vezetéstechnika
Na kérem, ide lehet, ne a gsx-r 600-ba.
Thx
Thx
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- Szisz
- Posts: 303
- Joined: 2007.02.21. 14:46
- Motorom: GSX-R 250 még, lesz R6
- Itt motorozok: főleg pálya
- Location: Budapest
Nem, csak a lassítóba. :)pezoo wrote:És használtad a háccsó féket Drága?
Azért kiabált velem, mert a kuplungot nem jól kezelem, nem fejlődtek még ki a motoros érzékeim
Na jó az első féket egyszer használtam nyolcasba, mert túl gyorsan mentem bele....de korrigáltam..azt mondta az oktató kamikázé egy lány vagyok...érdekes mert a barátom autóvezetés közben ugyanezt mondta
Az oktató felkergetett egy dombra, félúton meg kellett állnom, egyenletes fordulatszámon tartani a motort, elengedni a féket, és a kuplunggal játszani, hogy picit ringatózzon a motor le, föl...de ne guruljon le, és ne is induljon el...1 mm-es kuplung mozgatások. És ez volt a kulcsa, mert utána már bármit megtudtam tenni, teljesen uraltam a motort végre, miközben a kuplungot húztam, bedönteni a motort kis szűk helyen, a két bólya között...ez eddig nem ment.
A barátom azt mondja nagyon jó oktató, mert egy magasabbb szintet oktat, mint azt rutinon szokásos. Ő még nem látott menni a rutinpályán ilyen szépen, magabiztosan emberket, mint akár én, vagy a másik srác már a GS-sel...A hátsó féket, a lassítóba kelett használnom. Ott is a kuplunggal kell játszanom, plusz, hogy a motor egyenesbe guruljon, a hátsó fékkel pumpálgatnom :)
de így most mégsem váltok oktatót, hátha megküzdök azzal a magas 500-sal
- Szisz
- Posts: 303
- Joined: 2007.02.21. 14:46
- Motorom: GSX-R 250 még, lesz R6
- Itt motorozok: főleg pálya
- Location: Budapest
Ide írom, mert itt volt téma.
valaki írta, hogy rutinpályát 1200-es Bandittal nem nagyon lehetne végígcsinálni. Vasárnap rutinra elvitt a barátom, és az eljén kipróbálta, elsőre tökéletesen, hibátlanul végígment.
Amúgy nekem is nagy sikerélményem volt. Valahogy az oktató kiabálása ellenére elmúlt a feszültségem, és brillíroztam.Az oktató nem győzött csodálkozni a fejlődésemen, a végén már nevettek rajtam, mert már bohózkodtam is a kanyarok közben. Ráéreztem, hogyan kell végre gyökkettővel kanyarogni, még a 8as is elsőre tökéletesen men.t Azt mondta át is ülhetek köv. órán a GS500-ra. már nem is tartja lehetetlennek, hogy lábleérés nélkül menjek vele
valaki írta, hogy rutinpályát 1200-es Bandittal nem nagyon lehetne végígcsinálni. Vasárnap rutinra elvitt a barátom, és az eljén kipróbálta, elsőre tökéletesen, hibátlanul végígment.
Amúgy nekem is nagy sikerélményem volt. Valahogy az oktató kiabálása ellenére elmúlt a feszültségem, és brillíroztam.Az oktató nem győzött csodálkozni a fejlődésemen, a végén már nevettek rajtam, mert már bohózkodtam is a kanyarok közben. Ráéreztem, hogyan kell végre gyökkettővel kanyarogni, még a 8as is elsőre tökéletesen men.t Azt mondta át is ülhetek köv. órán a GS500-ra. már nem is tartja lehetetlennek, hogy lábleérés nélkül menjek vele
- Anthony Soprano
- Posts: 973
- Joined: 2007.02.21. 10:17
- Motorom: 2008 Yamaha Majesty YP400
- Itt motorozok: 4. és 5. dimenzió
- Location: tér-idő kontinuum
Nekem ez már egész jól megy. Ezért nem akarok oktatópályára menni. Az ezredessel még 1 tükörnek se mentem neki.pezoo wrote:Érdemes kimenni az oktatópályára mert az egyensúlyérzékét javítja az embernek a lassú csordogáláshoz ami a városi motorozásnál elengedhetetlen.
Ha vége a válságnak visszahuppanok egy Hayabusára... Addig a marad a válságkezelés egy Yamaha YP400 Majesty nyergében. :)
A srác megcsinálta a rutint végig a 8-assal egyetemben.Érdemes kimenni az oktatópályára mert az egyensúlyérzékét javítja az embernek a lassú csordogáláshoz ami a városi motorozásnál elengedhetetlen.Mert mikor száguldunk akkor magátol hasít a motor,a kocsik között araszolásnál meg rezeg a léc?Amúgy egy gurulás alkalmával majd kimegyünk a pályára,kint van az emberem is általában és majd megkérjük ,hogy mutassa be nekünk a gyakorlatokat az ezredessel.
Amúgy a hátsófék+gáz+kuplung ügyes használatával lehet nagyon szűken fordulni.
Amúgy a hátsófék+gáz+kuplung ügyes használatával lehet nagyon szűken fordulni.
rutinpályán a motorkezelést tanulod meg, ezért kell a 8-as és a többi malac-ságddt500 wrote:Szerintem ez az egész rutinpályázás egy baromság. Persze nyilván meg kell valahol tanulni vezetni a motort, de az egész nem életszerű. 8-ast közúton még sohasem csináltam, és ha szűk ívben kell fordulnom akkor ha nem is teszem le a lábam, de azért leveszem a lábtartóról a biztonság kevéért. Vagy inkább tolatok ha kell. Egyszerűen olyan ritka az amikor így kell megfordulnom, hogy nem éri meg fenntartani a gyakorlatot. Szerintem. Sokkal jobb lenne ha az ellenkormányzásos kanyarodást, és a vészfékezést 200-rólt oktatnák!!
városban/közúton ezt senki sem kéri tőled
Én tavaly részt vettem a budatétényi motoros rendőr kiképző pályán szervezett oktatás első szintjén.... gixxerrel. Azt mondom, hogy nagyon jó volt. Városi közlekedésben nagy hasznát veszem... már ami megmaradt belőle, mert a nap végén minden olyan jól ment, de azóta sok elveszett belőle, nem gyakorlom és amúgy is öreg vagyok már.balagee wrote:Valoban csomo mindent kene oktatni, amirol szo nincs.
PL veszvekezest nagy temporol kikerulessel stb.
Amúgy 1 gyakorlat kivételével mindet meg tudtam csinálni amit a többiek, endúró és nem sport motorokkal. Furcsa volt a motor kormányát koppanástól koppanásig forgatni az egyes részeken, de a végére természetes lett. Jó lenne megcsinálni a 2. szintet is. Itt van állítólag már vészkikerülés és fékezés. Szerintem érdemes elmenni, én hasznosnak ítéltem. Tudom, lehet egy üres parkolóban gyakorolni és érdemes is, de ez sokkal jobb
- viking
- Site Admin
- Posts: 42216
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
ÉLJENAnthony Soprano wrote:Ebben kivételesen egyetértünk.ddt500 wrote:Szerintem ez az egész rutinpályázás egy baromság. Persze nyilván meg kell valahol tanulni vezetni a motort, de az egész nem életszerű. 8-ast közúton még sohasem csináltam, és ha szűk ívben kell fordulnom akkor ha nem is teszem le a lábam, de azért leveszem a lábtartóról a biztonság kevéért. Vagy inkább tolatok ha kell. Egyszerűen olyan ritka az amikor így kell megfordulnom, hogy nem éri meg fenntartani a gyakorlatot. Szerintem. Sokkal jobb lenne ha az ellenkormányzásos kanyarodást, és a vészfékezést 200-rólt oktatnák!!
Fizetek egy sört mindkettőtöknek.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- Anthony Soprano
- Posts: 973
- Joined: 2007.02.21. 10:17
- Motorom: 2008 Yamaha Majesty YP400
- Itt motorozok: 4. és 5. dimenzió
- Location: tér-idő kontinuum
Ebben kivételesen egyetértünk.ddt500 wrote:Szerintem ez az egész rutinpályázás egy baromság. Persze nyilván meg kell valahol tanulni vezetni a motort, de az egész nem életszerű. 8-ast közúton még sohasem csináltam, és ha szűk ívben kell fordulnom akkor ha nem is teszem le a lábam, de azért leveszem a lábtartóról a biztonság kevéért. Vagy inkább tolatok ha kell. Egyszerűen olyan ritka az amikor így kell megfordulnom, hogy nem éri meg fenntartani a gyakorlatot. Szerintem. Sokkal jobb lenne ha az ellenkormányzásos kanyarodást, és a vészfékezést 200-rólt oktatnák!!
Ha vége a válságnak visszahuppanok egy Hayabusára... Addig a marad a válságkezelés egy Yamaha YP400 Majesty nyergében. :)
- viking
- Site Admin
- Posts: 42216
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Choppert könnyebb felállítani, mint egy sportmotort.
Széles, alacsony a súlypontja és magas a kormánya, nagy az erőkar.
Széles, alacsony a súlypontja és magas a kormánya, nagy az erőkar.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- Szisz
- Posts: 303
- Joined: 2007.02.21. 14:46
- Motorom: GSX-R 250 még, lesz R6
- Itt motorozok: főleg pálya
- Location: Budapest
Én azért igazából nem bánom, hogy most ezt kell tanulnom...mert átugrottam sok-sok alapot a gixerrel....és rájöttem, hogy ezek nehezek...könnyebbnek tűnt a motorozás gyorsabban :)ddt500 wrote:Szerintem ez az egész rutinpályázás egy baromság. Persze nyilván meg kell valahol tanulni vezetni a motort, de az egész nem életszerű. 8-ast közúton még sohasem csináltam, és ha szűk ívben kell fordulnom akkor ha nem is teszem le a lábam, de azért leveszem a lábtartóról a biztonság kevéért. Vagy inkább tolatok ha kell. Egyszerűen olyan ritka az amikor így kell megfordulnom, hogy nem éri meg fenntartani a gyakorlatot. Szerintem. Sokkal jobb lenne ha az ellenkormányzásos kanyarodást, és a vészfékezést 200-rólt oktatnák!!
és ha már motorozok, mivel nem veszélytelen dolog, szeretném úgy, hogy tényleg előbb-utóbb minden helyzetet kezelni tudjak...ha már valamit csinálok, akkor azt szeretem jól csinálni
Az ellenkormányzásos megoldás és vészfékezést, az már nem hiszem hogy a jogsis rutinhoz tartozik, az már magasabb lépcsőfok, későbbi képzéseknél éremesebb tanulni
Tegnap nagyot néztem, mikor a Népstadion után egy kereszteződésben elesett egy srác egy chopperrel a síneken. De jó kondinban lehetett, mert felpattant, és felállította azt a nagy dög motort is :)