Elektronikai okosságok

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

Post Reply
User avatar
hapcika
Posts: 1046
Joined: 2007.07.03. 18:53
Itt motorozok: Fejér
Location: Tolna megye, Dunaföldvárvár
Contact:

Re: Elektronikai okosságok

Post by hapcika »

atesy wrote:...Az utolso kerdes pedig, hogy hany kelvines izzot eredmes beszerezni? Nekem a lenyeg a jo latas/lathatosag lenne. Vannak akik 4300K-esre, mashol a 6000K-esre mondjak ra, hogy jobban hasonlit a szine a halogenre, kevesbe veszi eszre az zseka, es jobb latasi viszonyokat eredmenyez. Hol az igazsag? :)
A 4300K a gyári xenonok,illetve most már kereskedelmi forgalomban is kapható.Ez fehér szinű,de nem vakit,mint a 6000k úgynevezett "ridegfehér". Ezek a legjobb látást biztosítják.Efölötti értékűek már színesek, - ahogy azt Miller is írta - és egyre rosszabbak a fényviszonyaik.Azok inkább már csak látványelemnek,optikai tuningnak valók!A 4300K és a 6000K között nem nagyon venni észre a különbséget,viszont a 6000K tompított már erősebb,mint a 8000K reflektor!
"'220 felett,átértékeled, magadban a világot!"
Ne csak nézz, lássál is!
Árnyékot gyorsan?!
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Elektronikai okosságok

Post by viking »

Image

Image

Image
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Re: Elektronikai okosságok

Post by Miller »

atesy wrote:Koszi mindenkinek a tanacsokat es a hozzaszolasokat. Kerdeznek meg 1-2t, mert latom h nehanyan benne vagytok a temaban. A bi akkor nyilvanvaloan nem jatszik, 2 szimplarol viszont lehet szo. Ha csak a tompitottat cserelem xenonra, a tavolsagit pedig valami vilagosabb halogenre, annak van ertelme?
Konkretabb tippetek van-e arrol hogy hol es milyet szerezzek be? Ami az agonal van a weboldalon, olyan nem is lehet mar kapni, csak dragabbat, Philipset.
Az utolso kerdes pedig, hogy hany kelvines izzot eredmes beszerezni? Nekem a lenyeg a jo latas/lathatosag lenne. Vannak akik 4300K-esre, mashol a 6000K-esre mondjak ra, hogy jobban hasonlit a szine a halogenre, kevesbe veszi eszre az zseka, es jobb latasi viszonyokat eredmenyez. Hol az igazsag? :)
Én úgy tudom, hogy minél több K-s annál lilásabb a színe. Minél alacsonyabb, annál "sárgább" tehát annál kevésbé tér el a gyáritól.
Szerintem távolságiba felesleges, hacsak nem használod nagyon gyakran.
Én speciel nem erőltetem már motorba a xenont semmilyen szinten, de ez már az én bajom. :grin:
User avatar
atesy
Posts: 472
Joined: 2009.05.28. 10:41
Motorom: GSX-R 600 K7
Itt motorozok: BpIX - Hring - BpIX
Köridő(k): hring=2:15,0

Re: Elektronikai okosságok

Post by atesy »

Koszi mindenkinek a tanacsokat es a hozzaszolasokat. Kerdeznek meg 1-2t, mert latom h nehanyan benne vagytok a temaban. A bi akkor nyilvanvaloan nem jatszik, 2 szimplarol viszont lehet szo. Ha csak a tompitottat cserelem xenonra, a tavolsagit pedig valami vilagosabb halogenre, annak van ertelme?
Konkretabb tippetek van-e arrol hogy hol es milyet szerezzek be? Ami az agonal van a weboldalon, olyan nem is lehet mar kapni, csak dragabbat, Philipset.
Az utolso kerdes pedig, hogy hany kelvines izzot eredmes beszerezni? Nekem a lenyeg a jo latas/lathatosag lenne. Vannak akik 4300K-esre, mashol a 6000K-esre mondjak ra, hogy jobban hasonlit a szine a halogenre, kevesbe veszi eszre az zseka, es jobb latasi viszonyokat eredmenyez. Hol az igazsag? :)
User avatar
hapcika
Posts: 1046
Joined: 2007.07.03. 18:53
Itt motorozok: Fejér
Location: Tolna megye, Dunaföldvárvár
Contact:

Re: Elektronikai okosságok

Post by hapcika »

atesy wrote:Hello mindenki!
Jobb topikot nem találtam a témának, de remélem itt rendben lesz a kérdés :) Tudom hogy sokótok pályaidomában egyáltalán nincs fényszóró, de azért hátha vkinek van ilyen tapasztalata.
http://www.agomotors.hu/webshop/categor ... tegory=332
Ezek között mi a lehet a különbség? Mi az h bi vagy simaxenon? Mi értelme bi-t venni? Olyat olvastam, hogy az a a bi második „része” arra jo, hogy mikor felcsapjuk a távolságit, akkor nyújt plusz fényforrást. Ha sima van benne, nem bi, akkor kevésbé világíthat jól? Nekem 600 K7 van, azokba a beszereléssel lehet gond? Tápegység… minek slim, azon kívül h kisebb és könnyebb?
Előre is köszi a tanácsokat...
A bixenon attól "bi",hogy egy izzószál látja el a két funkciót.Azaz,egyetlen izzószál van,és amikor távolsági reflektora váltasz,egy mágnes az egész belsejét előrébb rántja.Így megváltozik a fókuszpont,és máshogyan teríti ki az útra a fényt,mint tompítottnál.Gondolom,H4 izzó helyére akarod rakni.Ebből tudomásom szerint,nincsen sima,csak a bi.Így hát,kénytelen vagy megvenni azt a drága izzót,ha a refit is fel akarod fejleszteni.Ha a tompítottat kicseréled,a refit nem,akkor utóbbit már kár is használnod,mert gyengébb lesz a gyári refi.
A slim,jelentése vékony.Annyi jelentősége van,hogy az idom alatt nagyon kevés a hely,ezért célszerűbb ezt választani,hogy elférjen.Trafóból is létezik 2féle(vagy lehet már több is) teljesítményű.Érdemes a nagyobbikat venni,hogy valóban legyen is megfelelő hatása.
Beszereléssel nem nagyon szokott probléma lenni.Leszámítva,hogy a porvédő gumit szét kell vágni,hogy be lehessen fűzni az új izzót,illetve el is férjen.
Még annyit hozzátennék,hogy nálunk Európában,nincsen bekötve a felső(H4) izzó,tompított izzószála.Amikor reflektora kapcsolsz,csak néhány másodperc múlva melegszik be kellően az izzó,ezért először gyengének fog tűnni.Tehát,ha a szembejövőnek akarsz villantani,az valószínűleg nem is fogja észrevenni.Kivéve,ha nem rég kapcsoltad le,mert akkor még elég meleg,hogy megfelelő fényt adjon.
Én mindenképpen ajánlom,ha közútra használod!Háromszor jobban látok tompítottal,és kb 1,5X jobban reflektorral,mint a gyárival.És hát,mint tudjuk,talán a legfontosabb a közúton,LÁTNI,ÉS LÁTSZANI!
Ha beszerel(tet)ed,figyelj a magasságra,lehet,lejjebb kell majd állítani!
S végül,a legtöbbet vitatott részéről: Szabályos,vagy nem?
"'220 felett,átértékeled, magadban a világot!"
Ne csak nézz, lássál is!
Árnyékot gyorsan?!
Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Re: Elektronikai okosságok

Post by Miller »

nylontacsko wrote:
Miller wrote:Az R1 ben 2-2 külön izzó felel ezekért.
Teljesen szabálytalanul... ugye :lol:
Mármer' hogyhogy? :smt017
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Re: Elektronikai okosságok

Post by nylontacsko »

Miller wrote:Az R1 ben 2-2 külön izzó felel ezekért.
Teljesen szabálytalanul... ugye :lol:
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Re: Elektronikai okosságok

Post by Miller »

Én úgy tudom, hogy a Bi-xenon azt jelenti, hogy a távolsági fényszóród (refi) izzója is, és a tompított is xenon.

Ha egy izzóban van megoldva a sima tompítottal, és mindkettő xenon, akkor beszélünk bi-xenonról ha jól tévedek.

Az R1 ben 2-2 külön izzó felel ezekért.
A két középső a tompított, a két szélső pedig a távolsági. Tehát én maximum dupla xenont tudnék használni. Bi-xenont, az izzók kialakítása miatt nem.
User avatar
atesy
Posts: 472
Joined: 2009.05.28. 10:41
Motorom: GSX-R 600 K7
Itt motorozok: BpIX - Hring - BpIX
Köridő(k): hring=2:15,0

Re: Elektronikai okosságok

Post by atesy »

Hello mindenki!
Jobb topikot nem találtam a témának, de remélem itt rendben lesz a kérdés :) Tudom hogy sokótok pályaidomában egyáltalán nincs fényszóró, de azért hátha vkinek van ilyen tapasztalata.
http://www.agomotors.hu/webshop/categor ... tegory=332
Ezek között mi a lehet a különbség? Mi az h bi vagy simaxenon? Mi értelme bi-t venni? Olyat olvastam, hogy az a a bi második „része” arra jo, hogy mikor felcsapjuk a távolságit, akkor nyújt plusz fényforrást. Ha sima van benne, nem bi, akkor kevésbé világíthat jól? Nekem 600 K7 van, azokba a beszereléssel lehet gond? Tápegység… minek slim, azon kívül h kisebb és könnyebb?
Előre is köszi a tanácsokat...
panyok
Posts: 3
Joined: 2011.10.17. 19:49
Motorom: GSX-R 750 K7
Itt motorozok: Kozut
Location: Irorszag

Re: Elektronikai okosságok

Post by panyok »

Szia! A megtorpanasra sajna nincs otletem. A diagnosztikai csatival azert lehet probalkozni (hatha van valami hibakod) A melegedesed lehet hengerfej problema, hengerfej tomites vagy termosztat. Erdemes eloszor +nezni a hutot. (ha mindenhol egyenletesen "meleg" akkor a temosztat jo, ha van olyan resz ami hideg akkor 100% a termosztat.
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Elektronikai okosságok

Post by almano »

sztivi wrote:Sziasztok ! Az a problémám a motoron ( Gsx-R600 K1) hogy ha megyek 6.-ba akkor olyan 190-195 között visszaránt egyet a motor és nem megy tovább, de viszont ha 5.-be megyek elérem a 200-at és teszem 6-ba akkor ugyanúgy megy tovább végig. Szóval csak 6.-ba csinálja ezt h e sebesség között megtorpan. Van valakinek valami okos tippe mi lehet baj ? A másik pedig hogy városba lassú tötyögésnél vagy piros lámpánál felfő a víz és mikor kb a 100 fokot eléri akkor a túlfolyón elkezdi kifelényomni a vizet. A ventilátor jó, bekapcsol 104 foknál. vízpumpa lehet a baj ? esetleg termosztát ??
Vagy szar a hutosapka, vagy szar minosegu alacsony forraspontu hutofolyadekod van, vagy termosztat.
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
sztivi
Posts: 2
Joined: 2011.10.26. 09:56

Re: Elektronikai okosságok

Post by sztivi »

Sziasztok ! Az a problémám a motoron ( Gsx-R600 K1) hogy ha megyek 6.-ba akkor olyan 190-195 között visszaránt egyet a motor és nem megy tovább, de viszont ha 5.-be megyek elérem a 200-at és teszem 6-ba akkor ugyanúgy megy tovább végig. Szóval csak 6.-ba csinálja ezt h e sebesség között megtorpan. Van valakinek valami okos tippe mi lehet baj ? A másik pedig hogy városba lassú tötyögésnél vagy piros lámpánál felfő a víz és mikor kb a 100 fokot eléri akkor a túlfolyón elkezdi kifelényomni a vizet. A ventilátor jó, bekapcsol 104 foknál. vízpumpa lehet a baj ? esetleg termosztát ??
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Elektronikai okosságok

Post by almano »

panyok wrote:Szia!
A venti nem kapcsol Fi jelzesnel (ez 100% ) + is neztem. 104 alatt gyonyoruen megy semmi gond.Mindig 104-nel jon a gond. es ez a fo baj. Bocs az F1-ert :) Dublinban van legkozelebb de maceras nagyon odaig elcipelni (a kozelben levo par szervizzel kapcs van szemelyes negativ tapasztalat es a sport tarsak is erosen ovnak.
Udv
A ventilatornak nem Fi jelzesnel kell kapcsolnia hanem egy bizonyos hofoknal.
Akkor nezd meg hogy mit ir a diagnosztika amikor az Fi vilagit.
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
panyok
Posts: 3
Joined: 2011.10.17. 19:49
Motorom: GSX-R 750 K7
Itt motorozok: Kozut
Location: Irorszag

Re: Elektronikai okosságok

Post by panyok »

Szia!
A venti nem kapcsol Fi jelzesnel (ez 100% ) + is neztem. 104 alatt gyonyoruen megy semmi gond.Mindig 104-nel jon a gond. es ez a fo baj. Bocs az F1-ert :) Dublinban van legkozelebb de maceras nagyon odaig elcipelni (a kozelben levo par szervizzel kapcs van szemelyes negativ tapasztalat es a sport tarsak is erosen ovnak.
Udv
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Elektronikai okosságok

Post by almano »

panyok wrote:Sziasztok!
Akadt egy kis gondom a motorommal igy hozzatok fordulok!
Szoval egy Gsx-R 750 k7 boldog tulajdonosa vagyok (azaz csak voltam eddig) mert par napos parkolasok utan a muszerfalon inditaskor mindig megjelenik az F1 hibajel. Beindul megy gond egy szal sem, egeszen addig amig el nem eri a 104 fokot, ott neha neha beszaggat es elindul drasztikusan felfele a vizhofok.(tehat a ventillator nem kapcsol) Eddig a problemat lehetett kezelni azzal ha parszor beinditottam a motort utanna eltunt a hibajel. De aztan mindig vissza vissza ter! Menetkozben es tartos hasznalat soran sosem. Az ules alatt levo diagnosztikai csatit rovidre zartam, de az ondiagnosztika nem talalt hibat. Gondolkodok meg az injektorok sorjendjenek megcserelesen de ezt csak vegszukseg eseteben szeretnem elkovetni. (mivel eleg pepecselos melo).Kerlek azt ne irjatok hogy fordulj szervizbe mert ez sajnos foldrajzi helyzetemnel fogva nem kivitelezheto!(legkozelebbi kb 200 kilometer es erteni sem ertenek semmihez :smt021 ) Ezuton kernek minden forumozot hogy ha van vagy volt valakinek ilyen jellegu problemaja es sikerult megoldania, irja meg nekem a megoldast ide vagy az alabbi email cimre: panyok@freemail.hu
Ha van Fi(nem F1) jelzes a muszerfalon akkor kell lennie hibakodnak is(ezert vilagit az Fi). Egy kicsit pontosabb leiras jobban segitene. A hibakodot csak akkor tudod kiolvasni, ha eppen van hiba vagyis az Fi vilagit. Az injektorokat ne bantsd. A ventilator nem kapcsol ez teny, vagy csak gondolod mert melegszik? Meg is nezted, hogy nem kapcsol? 104 fok alatt rendes megy semmi baja? 104 foknal pontosan elkezdi csinalni a bajt?
Hol laksz Irorszagban, hogy 200 Km-re nincsen szerviz? :smt017
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”