Erőforrással kapcsolatos tuning

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

Post Reply
User avatar
feket663
Posts: 907
Joined: 2008.06.04. 17:31
Motorom: Hayabusa K4
Itt motorozok: Főleg Románia. :)

Re: Erőforrással kapcsolatos tuning

Post by feket663 »

viking wrote:Nyugalom Uraim!
Senki nem mindentudó.
(Még én sem :twisted: )
Én nyugodt vagyok, sőt túl nyugodt is. :grin:
Image
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Erőforrással kapcsolatos tuning

Post by viking »

Nyugalom Uraim!
Senki nem mindentudó.
(Még én sem :twisted: )
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
feket663
Posts: 907
Joined: 2008.06.04. 17:31
Motorom: Hayabusa K4
Itt motorozok: Főleg Románia. :)

Re: Erőforrással kapcsolatos tuning

Post by feket663 »

almano wrote:
feket663 wrote:A szegényített keverék elégetése során sokkal magasabb a NOx tartalom a kipufogógázban, hacsak nem kényszerítik erős örvénylésre a beszívott üzemanyag-levegő keveréket. kb 10 évvel ezelőtt volt népszerű a Toyota szegénykeverékes 1,6 literes benzinmotorja, de érdekes módon eltűnt, mert nem tudta a megnövekedett követelményeket teljesíteni a kipufogógáz szennyezőanyag tartalom tekintetében. Ennyit a szegényített keverékről, de nem haragszom rád, elnézem neked, mert a nagy vizen túlról jöttél, ahol teljesen más dolgok vannak a motorokba építve :grin:
Sajnos total fogalmad sincs mit beszelsz. Koztudott, hogy minden robbanomotors jarmu el van szegenyitve legfokeppen abban a tartomanyban ahol a mindennapi eletben hasznaljak. Ezert talatak ki a Power Commander es egyeb dolgokat alapvetoen, illetve eredetileg a fuvoka kitteket.A chiptruning az autokon is ezert ad tobb teljesitmenyt. Csak nezz meg egy AFR Map-et egy gyari motoron es nezz meg egy olyanon ami teljesitmenyre nem kornyezetvedelmi normak betertasara van hangolva. Biztosan te is rengeteg motort hangoltal mar fekpadon mint en a nagy vizen tul, es ala tudod tamasztani allitasodat... :smt021
BTW en a hangos motort nem neveznem kornyezetszennyezonek.
http://www.gsx1400.hu/index2.php?option ... df=1&id=48
Én csak ez alapján a kis írás alapján valamint anno az autós újságok leírása alapján szűrtem le azt, amit leírtam, nekem sajnos nem volt lehetőségem csak a saját motoromat beállítani két szakértő általi fékpadi beállítás után (az egyik szar volt, a másik jó, csak utána még cserélgettem ezt-azt a motorban). Szerény ismereteim szerint (amelyek nyilván sokkal kevesebbek mint a tied) a normál tartományban, amelyikben a legtöbbet fut a motor (legyen az motorkerékpár vagy személyautó erőforrása ) a lambda tényező közelítőleg 1, ami azt jelenti hogy 1 kg benzinhez 14,2 kilogramm levegőt kevernek, mert a katalizátornak ekkor a legnagyobb a hatásfoka való igaz, hogy ez egy szegényebb keverék, mint az ideális, de ha neked lehet a zajszennyezést nem környezetszennyezésnek tekinteni, akkor nekem is lehet ezt az 1-es lambda arányt még nem szegénykeverékes üzemnek tekinteni. Az számomra kb 16:1-hez közeli levegő benzin arány, amivel anno a Toyota motor is üzemelt.
Azért azt fogadd el, hogy nem csak te érthetsz a motorokhoz, mégha kettőnk közül te vagy az, aki több motort beállított fékpadon, és nem én. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy én értek bármihez is.
Image
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Erőforrással kapcsolatos tuning

Post by almano »

feket663 wrote:A szegényített keverék elégetése során sokkal magasabb a NOx tartalom a kipufogógázban, hacsak nem kényszerítik erős örvénylésre a beszívott üzemanyag-levegő keveréket. kb 10 évvel ezelőtt volt népszerű a Toyota szegénykeverékes 1,6 literes benzinmotorja, de érdekes módon eltűnt, mert nem tudta a megnövekedett követelményeket teljesíteni a kipufogógáz szennyezőanyag tartalom tekintetében. Ennyit a szegényített keverékről, de nem haragszom rád, elnézem neked, mert a nagy vizen túlról jöttél, ahol teljesen más dolgok vannak a motorokba építve :grin:
Sajnos total fogalmad sincs mit beszelsz. Koztudott, hogy minden robbanomotors jarmu el van szegenyitve legfokeppen abban a tartomanyban ahol a mindennapi eletben hasznaljak. Ezert talatak ki a Power Commander es egyeb dolgokat alapvetoen, illetve eredetileg a fuvoka kitteket.A chiptruning az autokon is ezert ad tobb teljesitmenyt. Csak nezz meg egy AFR Map-et egy gyari motoron es nezz meg egy olyanon ami teljesitmenyre nem kornyezetvedelmi normak betertasara van hangolva. Biztosan te is rengeteg motort hangoltal mar fekpadon mint en a nagy vizen tul, es ala tudod tamasztani allitasodat... :smt021
BTW en a hangos motort nem neveznem kornyezetszennyezonek.
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
feket663
Posts: 907
Joined: 2008.06.04. 17:31
Motorom: Hayabusa K4
Itt motorozok: Főleg Románia. :)

Re: Erőforrással kapcsolatos tuning

Post by feket663 »

A szegényített keverék elégetése során sokkal magasabb a NOx tartalom a kipufogógázban, hacsak nem kényszerítik erős örvénylésre a beszívott üzemanyag-levegő keveréket. kb 10 évvel ezelőtt volt népszerű a Toyota szegénykeverékes 1,6 literes benzinmotorja, de érdekes módon eltűnt, mert nem tudta a megnövekedett követelményeket teljesíteni a kipufogógáz szennyezőanyag tartalom tekintetében. Ennyit a szegényített keverékről, de nem haragszom rád, elnézem neked, mert a nagy vizen túlról jöttél, ahol teljesen más dolgok vannak a motorokba építve :grin:
Image
User avatar
feket663
Posts: 907
Joined: 2008.06.04. 17:31
Motorom: Hayabusa K4
Itt motorozok: Főleg Románia. :)

Re: Erőforrással kapcsolatos tuning

Post by feket663 »

almano wrote:
feket663 wrote:
almano wrote:Mi az a kornyezetvedelmi tiltas? :smt017
Az új motorok 1. , 2. és általában még 3. fokozatban is vissza vannak szabályozva, hogy az elhaladási zajszintmérésen átmenjenek (azt hiszem talán 50 km/óra sebességről teljes gázzal gyorsítanak, és úgy mérik a zajkibocsátást), ezt kell átverni ezzel a kis ellenállással, hogy a motorvezérlés azt higgye, hogy 4. fokozatban van a váltó. Ezzel egy füst alatt a 300 km/óra végsebességkorlátozás is eltűnik. Megjegyezném viszont, hogy amerikai fórumokon olvastam olyat is, hogy dragversenyen nem lesz jobb az 1/4 mérföldes idő, ha kikötik ezt a tiltást, úgyhogy lehet, hogy teljesen felesleges ez az egész dolog.
Ja, azt tudom, de semmi koze a kornyezetvedelemhez. Ezt azert rakjak bele, hogy bratsagosabb legyen tole a motorkarakterisztika az alacsony sebessegfokozatokban. Az 1000-eseknel es Busaknal meg van sebesseg tiltas is termeszetesen aminek megint nincsen koze a kornyezetvedelemhez.
A "kornyezetvedelmi tiltas" az a befecskencskendezes elszegenyitese alacsony fordulatszamtartomanyokban nem pedig az elogyujtas szabalyzasa alacsony fokozatokban.
Van aki eskuszik ra, hogy jobb a motor sokkal "hirtelenebb" gazreakcioja lesz(ez az amit probalnak kikuszobolni gyarilag) van aki nem erez semmit...
Miért a zaj az nem környezetszennyezés?
Image
User avatar
Melasz
A túraszakosztályos
Posts: 1133
Joined: 2007.02.21. 13:03
Itt motorozok: közút
Location: Eger - BMW R1100S Boxer Cup

Re: Erőforrással kapcsolatos tuning

Post by Melasz »

Általában 10 - 30 centigrammos eltérés van akkor, ha nincs precízen összeválogatva. Ez a súly a patikában "nagynak" mondható - persze attól függ, miből! :cool:
A helyes döntés alapja a tapasztalat.
A tapasztalat alapja a helytelen döntés.
(Murphy)

Mindegy melyiket választod, az a rossz !
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Erőforrással kapcsolatos tuning

Post by almano »

feket663 wrote:
almano wrote:Mi az a kornyezetvedelmi tiltas? :smt017
Az új motorok 1. , 2. és általában még 3. fokozatban is vissza vannak szabályozva, hogy az elhaladási zajszintmérésen átmenjenek (azt hiszem talán 50 km/óra sebességről teljes gázzal gyorsítanak, és úgy mérik a zajkibocsátást), ezt kell átverni ezzel a kis ellenállással, hogy a motorvezérlés azt higgye, hogy 4. fokozatban van a váltó. Ezzel egy füst alatt a 300 km/óra végsebességkorlátozás is eltűnik. Megjegyezném viszont, hogy amerikai fórumokon olvastam olyat is, hogy dragversenyen nem lesz jobb az 1/4 mérföldes idő, ha kikötik ezt a tiltást, úgyhogy lehet, hogy teljesen felesleges ez az egész dolog.
Ja, azt tudom, de semmi koze a kornyezetvedelemhez. Ezt azert rakjak bele, hogy bratsagosabb legyen tole a motorkarakterisztika az alacsony sebessegfokozatokban. Az 1000-eseknel es Busaknal meg van sebesseg tiltas is termeszetesen aminek megint nincsen koze a kornyezetvedelemhez.
A "kornyezetvedelmi tiltas" az a befecskencskendezes elszegenyitese alacsony fordulatszamtartomanyokban nem pedig az elogyujtas szabalyzasa alacsony fokozatokban.
Van aki eskuszik ra, hogy jobb a motor sokkal "hirtelenebb" gazreakcioja lesz(ez az amit probalnak kikuszobolni gyarilag) van aki nem erez semmit...
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
feket663
Posts: 907
Joined: 2008.06.04. 17:31
Motorom: Hayabusa K4
Itt motorozok: Főleg Románia. :)

Re: Erőforrással kapcsolatos tuning

Post by feket663 »

almano wrote:Mi az a kornyezetvedelmi tiltas? :smt017
Az új motorok 1. , 2. és általában még 3. fokozatban is vissza vannak szabályozva, hogy az elhaladási zajszintmérésen átmenjenek (azt hiszem talán 50 km/óra sebességről teljes gázzal gyorsítanak, és úgy mérik a zajkibocsátást), ezt kell átverni ezzel a kis ellenállással, hogy a motorvezérlés azt higgye, hogy 4. fokozatban van a váltó. Ezzel egy füst alatt a 300 km/óra végsebességkorlátozás is eltűnik. Megjegyezném viszont, hogy amerikai fórumokon olvastam olyat is, hogy dragversenyen nem lesz jobb az 1/4 mérföldes idő, ha kikötik ezt a tiltást, úgyhogy lehet, hogy teljesen felesleges ez az egész dolog.
Image
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Erőforrással kapcsolatos tuning

Post by almano »

Mi az a kornyezetvedelmi tiltas? :smt017
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Erőforrással kapcsolatos tuning

Post by viking »

suhi69 wrote:sziasztok
segítség kéne nem tudja valaki hogy lehet kikötni a környezetvédelmi tiltást k4 1000 esből?
üdv suhi
X-TRE-vel, Gi-Pro-val, vagy Prop-Tech-kel.

Az első kettőt a www.agomotors.hu-n, a harmadikat pedig a www.prop-tech.hu-n keresd.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Erőforrással kapcsolatos tuning

Post by viking »

Image

Image

Image

Image
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
suhi69
Posts: 3
Joined: 2008.05.24. 08:40

Re: Erőforrással kapcsolatos tuning

Post by suhi69 »

Gregory House wrote:
suhi69 wrote:sziasztok
segítség kéne nem tudja valaki hogy lehet kikötni a környezetvédelmi tiltást k4 1000 esből?
üdv suhi
Szervusz,
Gondolom a kipufogószelepre célzol.
Én kivettem a bowdeneket, a szelepet pedig egyszerűen rögzítettem teljesen nyitott állásában.
üdv
nem az ki van dobva belőle teljesen nyitott
suhi69
User avatar
Gregory House
Posts: 812
Joined: 2008.03.17. 16:12
Motorom: GSX-R 1000 K2
Location: Békés megye

Re: Erőforrással kapcsolatos tuning

Post by Gregory House »

Hopika :oops:
Én kérek elnézést.
"A motorozás ugyanis zseniális örömforrás, csak ez részben törvényellenes, részben ciki. De valamikor a pubertás táján mindnyájan tudtuk, hogy a konvenciók baromságok, a felnőttek majmok, és csak a kéjvágy az igazi, meg a rokkendroll."
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”