Én nyugodt vagyok, sőt túl nyugodt is.viking wrote:Nyugalom Uraim!
Senki nem mindentudó.
(Még én sem )
Erőforrással kapcsolatos tuning
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
- viking
- Site Admin
- Posts: 42219
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
Nyugalom Uraim!
Senki nem mindentudó.
(Még én sem )
Senki nem mindentudó.
(Még én sem )
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
http://www.gsx1400.hu/index2.php?option ... df=1&id=48almano wrote:Sajnos total fogalmad sincs mit beszelsz. Koztudott, hogy minden robbanomotors jarmu el van szegenyitve legfokeppen abban a tartomanyban ahol a mindennapi eletben hasznaljak. Ezert talatak ki a Power Commander es egyeb dolgokat alapvetoen, illetve eredetileg a fuvoka kitteket.A chiptruning az autokon is ezert ad tobb teljesitmenyt. Csak nezz meg egy AFR Map-et egy gyari motoron es nezz meg egy olyanon ami teljesitmenyre nem kornyezetvedelmi normak betertasara van hangolva. Biztosan te is rengeteg motort hangoltal mar fekpadon mint en a nagy vizen tul, es ala tudod tamasztani allitasodat...feket663 wrote:A szegényített keverék elégetése során sokkal magasabb a NOx tartalom a kipufogógázban, hacsak nem kényszerítik erős örvénylésre a beszívott üzemanyag-levegő keveréket. kb 10 évvel ezelőtt volt népszerű a Toyota szegénykeverékes 1,6 literes benzinmotorja, de érdekes módon eltűnt, mert nem tudta a megnövekedett követelményeket teljesíteni a kipufogógáz szennyezőanyag tartalom tekintetében. Ennyit a szegényített keverékről, de nem haragszom rád, elnézem neked, mert a nagy vizen túlról jöttél, ahol teljesen más dolgok vannak a motorokba építve
BTW en a hangos motort nem neveznem kornyezetszennyezonek.
Én csak ez alapján a kis írás alapján valamint anno az autós újságok leírása alapján szűrtem le azt, amit leírtam, nekem sajnos nem volt lehetőségem csak a saját motoromat beállítani két szakértő általi fékpadi beállítás után (az egyik szar volt, a másik jó, csak utána még cserélgettem ezt-azt a motorban). Szerény ismereteim szerint (amelyek nyilván sokkal kevesebbek mint a tied) a normál tartományban, amelyikben a legtöbbet fut a motor (legyen az motorkerékpár vagy személyautó erőforrása ) a lambda tényező közelítőleg 1, ami azt jelenti hogy 1 kg benzinhez 14,2 kilogramm levegőt kevernek, mert a katalizátornak ekkor a legnagyobb a hatásfoka való igaz, hogy ez egy szegényebb keverék, mint az ideális, de ha neked lehet a zajszennyezést nem környezetszennyezésnek tekinteni, akkor nekem is lehet ezt az 1-es lambda arányt még nem szegénykeverékes üzemnek tekinteni. Az számomra kb 16:1-hez közeli levegő benzin arány, amivel anno a Toyota motor is üzemelt.
Azért azt fogadd el, hogy nem csak te érthetsz a motorokhoz, mégha kettőnk közül te vagy az, aki több motort beállított fékpadon, és nem én. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy én értek bármihez is.
- almano
- alias Szundi
- Posts: 4334
- Joined: 2008.12.29. 00:11
- Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
- Itt motorozok: Pálya
- Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
- Location: Bácsalmás, lennt délen...
- Contact:
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
Sajnos total fogalmad sincs mit beszelsz. Koztudott, hogy minden robbanomotors jarmu el van szegenyitve legfokeppen abban a tartomanyban ahol a mindennapi eletben hasznaljak. Ezert talatak ki a Power Commander es egyeb dolgokat alapvetoen, illetve eredetileg a fuvoka kitteket.A chiptruning az autokon is ezert ad tobb teljesitmenyt. Csak nezz meg egy AFR Map-et egy gyari motoron es nezz meg egy olyanon ami teljesitmenyre nem kornyezetvedelmi normak betertasara van hangolva. Biztosan te is rengeteg motort hangoltal mar fekpadon mint en a nagy vizen tul, es ala tudod tamasztani allitasodat...feket663 wrote:A szegényített keverék elégetése során sokkal magasabb a NOx tartalom a kipufogógázban, hacsak nem kényszerítik erős örvénylésre a beszívott üzemanyag-levegő keveréket. kb 10 évvel ezelőtt volt népszerű a Toyota szegénykeverékes 1,6 literes benzinmotorja, de érdekes módon eltűnt, mert nem tudta a megnövekedett követelményeket teljesíteni a kipufogógáz szennyezőanyag tartalom tekintetében. Ennyit a szegényített keverékről, de nem haragszom rád, elnézem neked, mert a nagy vizen túlról jöttél, ahol teljesen más dolgok vannak a motorokba építve
BTW en a hangos motort nem neveznem kornyezetszennyezonek.
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
A szegényített keverék elégetése során sokkal magasabb a NOx tartalom a kipufogógázban, hacsak nem kényszerítik erős örvénylésre a beszívott üzemanyag-levegő keveréket. kb 10 évvel ezelőtt volt népszerű a Toyota szegénykeverékes 1,6 literes benzinmotorja, de érdekes módon eltűnt, mert nem tudta a megnövekedett követelményeket teljesíteni a kipufogógáz szennyezőanyag tartalom tekintetében. Ennyit a szegényített keverékről, de nem haragszom rád, elnézem neked, mert a nagy vizen túlról jöttél, ahol teljesen más dolgok vannak a motorokba építve
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
Miért a zaj az nem környezetszennyezés?almano wrote:Ja, azt tudom, de semmi koze a kornyezetvedelemhez. Ezt azert rakjak bele, hogy bratsagosabb legyen tole a motorkarakterisztika az alacsony sebessegfokozatokban. Az 1000-eseknel es Busaknal meg van sebesseg tiltas is termeszetesen aminek megint nincsen koze a kornyezetvedelemhez.feket663 wrote:Az új motorok 1. , 2. és általában még 3. fokozatban is vissza vannak szabályozva, hogy az elhaladási zajszintmérésen átmenjenek (azt hiszem talán 50 km/óra sebességről teljes gázzal gyorsítanak, és úgy mérik a zajkibocsátást), ezt kell átverni ezzel a kis ellenállással, hogy a motorvezérlés azt higgye, hogy 4. fokozatban van a váltó. Ezzel egy füst alatt a 300 km/óra végsebességkorlátozás is eltűnik. Megjegyezném viszont, hogy amerikai fórumokon olvastam olyat is, hogy dragversenyen nem lesz jobb az 1/4 mérföldes idő, ha kikötik ezt a tiltást, úgyhogy lehet, hogy teljesen felesleges ez az egész dolog.almano wrote:Mi az a kornyezetvedelmi tiltas?
A "kornyezetvedelmi tiltas" az a befecskencskendezes elszegenyitese alacsony fordulatszamtartomanyokban nem pedig az elogyujtas szabalyzasa alacsony fokozatokban.
Van aki eskuszik ra, hogy jobb a motor sokkal "hirtelenebb" gazreakcioja lesz(ez az amit probalnak kikuszobolni gyarilag) van aki nem erez semmit...
- Melasz
- A túraszakosztályos
- Posts: 1133
- Joined: 2007.02.21. 13:03
- Itt motorozok: közút
- Location: Eger - BMW R1100S Boxer Cup
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
Általában 10 - 30 centigrammos eltérés van akkor, ha nincs precízen összeválogatva. Ez a súly a patikában "nagynak" mondható - persze attól függ, miből!
A helyes döntés alapja a tapasztalat.
A tapasztalat alapja a helytelen döntés.
(Murphy)
Mindegy melyiket választod, az a rossz !
A tapasztalat alapja a helytelen döntés.
(Murphy)
Mindegy melyiket választod, az a rossz !
- almano
- alias Szundi
- Posts: 4334
- Joined: 2008.12.29. 00:11
- Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
- Itt motorozok: Pálya
- Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
- Location: Bácsalmás, lennt délen...
- Contact:
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
Ja, azt tudom, de semmi koze a kornyezetvedelemhez. Ezt azert rakjak bele, hogy bratsagosabb legyen tole a motorkarakterisztika az alacsony sebessegfokozatokban. Az 1000-eseknel es Busaknal meg van sebesseg tiltas is termeszetesen aminek megint nincsen koze a kornyezetvedelemhez.feket663 wrote:Az új motorok 1. , 2. és általában még 3. fokozatban is vissza vannak szabályozva, hogy az elhaladási zajszintmérésen átmenjenek (azt hiszem talán 50 km/óra sebességről teljes gázzal gyorsítanak, és úgy mérik a zajkibocsátást), ezt kell átverni ezzel a kis ellenállással, hogy a motorvezérlés azt higgye, hogy 4. fokozatban van a váltó. Ezzel egy füst alatt a 300 km/óra végsebességkorlátozás is eltűnik. Megjegyezném viszont, hogy amerikai fórumokon olvastam olyat is, hogy dragversenyen nem lesz jobb az 1/4 mérföldes idő, ha kikötik ezt a tiltást, úgyhogy lehet, hogy teljesen felesleges ez az egész dolog.almano wrote:Mi az a kornyezetvedelmi tiltas?
A "kornyezetvedelmi tiltas" az a befecskencskendezes elszegenyitese alacsony fordulatszamtartomanyokban nem pedig az elogyujtas szabalyzasa alacsony fokozatokban.
Van aki eskuszik ra, hogy jobb a motor sokkal "hirtelenebb" gazreakcioja lesz(ez az amit probalnak kikuszobolni gyarilag) van aki nem erez semmit...
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
Az új motorok 1. , 2. és általában még 3. fokozatban is vissza vannak szabályozva, hogy az elhaladási zajszintmérésen átmenjenek (azt hiszem talán 50 km/óra sebességről teljes gázzal gyorsítanak, és úgy mérik a zajkibocsátást), ezt kell átverni ezzel a kis ellenállással, hogy a motorvezérlés azt higgye, hogy 4. fokozatban van a váltó. Ezzel egy füst alatt a 300 km/óra végsebességkorlátozás is eltűnik. Megjegyezném viszont, hogy amerikai fórumokon olvastam olyat is, hogy dragversenyen nem lesz jobb az 1/4 mérföldes idő, ha kikötik ezt a tiltást, úgyhogy lehet, hogy teljesen felesleges ez az egész dolog.almano wrote:Mi az a kornyezetvedelmi tiltas?
- almano
- alias Szundi
- Posts: 4334
- Joined: 2008.12.29. 00:11
- Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
- Itt motorozok: Pálya
- Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
- Location: Bácsalmás, lennt délen...
- Contact:
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
Mi az a kornyezetvedelmi tiltas?
- viking
- Site Admin
- Posts: 42219
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
X-TRE-vel, Gi-Pro-val, vagy Prop-Tech-kel.suhi69 wrote:sziasztok
segítség kéne nem tudja valaki hogy lehet kikötni a környezetvédelmi tiltást k4 1000 esből?
üdv suhi
Az első kettőt a www.agomotors.hu-n, a harmadikat pedig a www.prop-tech.hu-n keresd.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42219
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
üdvGregory House wrote:Szervusz,suhi69 wrote:sziasztok
segítség kéne nem tudja valaki hogy lehet kikötni a környezetvédelmi tiltást k4 1000 esből?
üdv suhi
Gondolom a kipufogószelepre célzol.
Én kivettem a bowdeneket, a szelepet pedig egyszerűen rögzítettem teljesen nyitott állásában.
nem az ki van dobva belőle teljesen nyitott
suhi69
- Gregory House
- Posts: 812
- Joined: 2008.03.17. 16:12
- Motorom: GSX-R 1000 K2
- Location: Békés megye
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
Hopika
Én kérek elnézést.
Én kérek elnézést.
"A motorozás ugyanis zseniális örömforrás, csak ez részben törvényellenes, részben ciki. De valamikor a pubertás táján mindnyájan tudtuk, hogy a konvenciók baromságok, a felnőttek majmok, és csak a kéjvágy az igazi, meg a rokkendroll."