Fék
Hát én pl. alulról haladnék fölfelé, miután feltöltöttem a rendszert. A buborék - ha tud - fölfelé mászik, így nyugalomban hagyott rendszernél fent gyűlnek össze előbb-utóbb. Nyilván nem azokról van szó, amelyek az U alakú folyadékjárat (egyik szár tartály felé, másik szár a nyereg légtelenítő csavarja felé) légtelenítő felé eső végében szunnyadnak.Ricco wrote:Ha azt akarod hogy jó legyen a féked utána, akkor kicsit macerás művelet.
A régi fékolajat le kell ereszteni teljesen. Féknyergeket levenni, légtelenítő csavarokat kicsavarni, dugattyúkat visszanyomni és kinyomni a dugattyúk mögül a fékfolyadékot. Aztán nyergeket vissza a helyére, tartályt feltölteni és kezdődhet a szopás a légtelenítéssel. Nem tudom milyen motorról van szó, de mindig a tartálytól haladj a nyergek felé a légtelenítéssel. Úgy értem először a munkahenger, majd a nyergek egyenként. És a végén én még 2-3x újra át szoktam menni a légtelenítési pontokon, mert ha esetleg a fékcső hajlataiban megtapad egy kis buborék, akkor közben az feljöhet. Ha nagyon hajlonganak a fékcsöveid, érdemes a csavarhúzó nyelével kicsit megütögetni, megrázni őket, hogy az ilyen sunyi kis buborékok felmenjenek a légtelenítési ponthoz.
Kb. ennyi. Szerintem egy 1,5 órát szánhatsz rá.
Egy 2,5 decis kiszerelés elég kell hogy legyen, de ha először csinálsz ilyesmit, akkor inkább 0,5 litert vegyél.
A legtutibb viszont, ha a rendszert alulról töltöd fel, ekkor kvázi légteleníti magát a rendszer a folyamat jellegéből adódóan.
- Ricco
- Posts: 214
- Joined: 2007.03.04. 17:58
- Motorom: GSX-R 1000 K6
- Itt motorozok: pááálya
- Location: versenypályák környéke
Ha azt akarod hogy jó legyen a féked utána, akkor kicsit macerás művelet.Szabi wrote:Fékolajcserével kapcsolatban lenne néhány kérdésem...
Mekkora meló lecserélni?
Mennyi megy bele?
Hogy történik a lecserélés, leengedem a régit és csak betöltöm az újat vagy van valami trükje?
Thx.
A régi fékolajat le kell ereszteni teljesen. Féknyergeket levenni, légtelenítő csavarokat kicsavarni, dugattyúkat visszanyomni és kinyomni a dugattyúk mögül a fékfolyadékot. Aztán nyergeket vissza a helyére, tartályt feltölteni és kezdődhet a szopás a légtelenítéssel. Nem tudom milyen motorról van szó, de mindig a tartálytól haladj a nyergek felé a légtelenítéssel. Úgy értem először a munkahenger, majd a nyergek egyenként. És a végén én még 2-3x újra át szoktam menni a légtelenítési pontokon, mert ha esetleg a fékcső hajlataiban megtapad egy kis buborék, akkor közben az feljöhet. Ha nagyon hajlonganak a fékcsöveid, érdemes a csavarhúzó nyelével kicsit megütögetni, megrázni őket, hogy az ilyen sunyi kis buborékok felmenjenek a légtelenítési ponthoz.
Kb. ennyi. Szerintem egy 1,5 órát szánhatsz rá.
Egy 2,5 decis kiszerelés elég kell hogy legyen, de ha először csinálsz ilyesmit, akkor inkább 0,5 litert vegyél.
GSX-R Forever
- FélSvéd
- Posts: 4700
- Joined: 2007.02.23. 01:23
- Motorom: GSXR1000K5,ZX10r &DucST4s
- Itt motorozok: főleg Európa pályáin
- Köridő(k): Hring2:00 Pring2:05 Misan1:48Mug2:08,Alm1:51
- Location: holittholott
- Contact:
ok kiprobáljukzsir wrote:Sved neked majdnem biztos nem lent hanem fent a fekdugatyunal szijja a levegot. Nekunk van egy Magura 19 mm pumpank felteszuk ha bejon megveszed ha nem akkor nem.FélSvéd wrote:igen boldogot neketek, fém a fékcsö, Galfer és Feri tette fel azota rajta kivül már többen is légteleniteni probálták de nincs benne soha levegö
gyere vagy en vagy tury megcsinaljuk
fekezzrovidebbet.blog.hu
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
-
- Traktorszelidítő tangóharmonikás
- Posts: 4026
- Joined: 2007.03.29. 09:24
- Motorom: Suzuki AN 400 K1
Egy kis segítségre lenne szükségem!
A helyzet az, hogy vadbarom módjára nekiálltam felszerelni az új féktárcsákat az R1 esemre. Sikerült egy tárcsarögzítő csavart egy tortz kulcsot, és abal kezemet is lenullázni...
Nos amiben a segítséget kérném, az az első féktárcsa rögzítőcsavar(ok) beszerzése. Gond nélkül megrendelem holnap a Yamahában, de félek, hogy nem érkezik meg szerda estig, pedig csütörtökön mindenképp szeretném használni a motort. (bár a bal mutatóujjammal ez még meg kell tárgyalnom...)
Ha valakinek van ötlete please HELP
A helyzet az, hogy vadbarom módjára nekiálltam felszerelni az új féktárcsákat az R1 esemre. Sikerült egy tárcsarögzítő csavart egy tortz kulcsot, és abal kezemet is lenullázni...
Nos amiben a segítséget kérném, az az első féktárcsa rögzítőcsavar(ok) beszerzése. Gond nélkül megrendelem holnap a Yamahában, de félek, hogy nem érkezik meg szerda estig, pedig csütörtökön mindenképp szeretném használni a motort. (bár a bal mutatóujjammal ez még meg kell tárgyalnom...)
Ha valakinek van ötlete please HELP
Sved neked majdnem biztos nem lent hanem fent a fekdugatyunal szijja a levegot. Nekunk van egy Magura 19 mm pumpank felteszuk ha bejon megveszed ha nem akkor nem.FélSvéd wrote:igen boldogot neketek, fém a fékcsö, Galfer és Feri tette fel azota rajta kivül már többen is légteleniteni probálták de nincs benne soha levegö
gyere vagy en vagy tury megcsinaljuk
1-es 160, majd olaj vagy sóder tán "kijöttek eléd!!", jah és a végén a sóder + olaj a hibás ! TE NEM--AHHHH
Én ma a gyári cuccot sanyargattam, és jól bírta.. Igaz, a köridők nem lettek annyira jók, de azt hiszem, hogy a mai nap után bátran mondhatom a gyári fék igen jól működik kissé forszírozottabb tempónál is..
Az a baj a szöszi vezetõkkel, hogy ha jobbra indexelnek, akkor sem lehet
biztosra venni, hogy balra kanyarodnak!
biztosra venni, hogy balra kanyarodnak!
- Kenyér
- Posts: 2848
- Joined: 2007.02.22. 20:16
- Motorom: eReSzVú Mille 03
- Itt motorozok: Mindehol
- Köridő(k): ering1:18,9
- Location: Albertirsa
- Contact:
Ezt én is éreztem.. kicsit beljebb fogott a fék, de ugyanolyan erővelpezoo wrote:Nekem is most került bele kb 2hete(EBC HH).Ez volt az első komoly strapa neki,de nekem sem volt vele semmi gondom,talán csak annyi,hogy hazafelé az autópályán talán keményebben kellett belenyúlnom az elején,vagy mert kicsit felüvegesedett vagy mert már fáradt voltam .Nekem tetszik,nem érzek különbséget a gyárihoz képest.
http://www.rsvforum.com
"az hogy hülye vagy,és nem értenek meg,nem jelenti azt,hogy művész vagy!"
"az hogy hülye vagy,és nem értenek meg,nem jelenti azt,hogy művész vagy!"