Fék

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

Post Reply
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Így igaz, Csülök mondja a tutit szerintem is.
Legalábbis a fizika ezt sugallja. :oops:
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
csülök
Posts: 84
Joined: 2007.02.24. 17:09

Post by csülök »

Ricco wrote:Ha azt akarod hogy jó legyen a féked utána, akkor kicsit macerás művelet.
A régi fékolajat le kell ereszteni teljesen. Féknyergeket levenni, légtelenítő csavarokat kicsavarni, dugattyúkat visszanyomni és kinyomni a dugattyúk mögül a fékfolyadékot. Aztán nyergeket vissza a helyére, tartályt feltölteni és kezdődhet a szopás a légtelenítéssel. Nem tudom milyen motorról van szó, de mindig a tartálytól haladj a nyergek felé a légtelenítéssel. Úgy értem először a munkahenger, majd a nyergek egyenként. És a végén én még 2-3x újra át szoktam menni a légtelenítési pontokon, mert ha esetleg a fékcső hajlataiban megtapad egy kis buborék, akkor közben az feljöhet. Ha nagyon hajlonganak a fékcsöveid, érdemes a csavarhúzó nyelével kicsit megütögetni, megrázni őket, hogy az ilyen sunyi kis buborékok felmenjenek a légtelenítési ponthoz.
Kb. ennyi. Szerintem egy 1,5 órát szánhatsz rá.

Egy 2,5 decis kiszerelés elég kell hogy legyen, de ha először csinálsz ilyesmit, akkor inkább 0,5 litert vegyél.
Hát én pl. alulról haladnék fölfelé, miután feltöltöttem a rendszert. A buborék - ha tud - fölfelé mászik, így nyugalomban hagyott rendszernél fent gyűlnek össze előbb-utóbb. Nyilván nem azokról van szó, amelyek az U alakú folyadékjárat (egyik szár tartály felé, másik szár a nyereg légtelenítő csavarja felé) légtelenítő felé eső végében szunnyadnak.

A legtutibb viszont, ha a rendszert alulról töltöd fel, ekkor kvázi légteleníti magát a rendszer a folyamat jellegéből adódóan.
Szabi
A legjobban gyorsuló Sv-s
Posts: 620
Joined: 2007.02.21. 10:27
Location: Nyergesújfalu

Post by Szabi »

Köszi a részletes leírást Ricco! :cool: :wink:
A fájdalom barát! Jelzi, hogy még élsz...

Sv. 650 S
Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Post by Miller »

Én tudok. Galfer. Fittingelve gyárilag. Az összes csavarral. 21900 ft.
rayman
Posts: 77
Joined: 2007.02.26. 08:34

Post by rayman »

Nem tud valaki véletlenül fém fékcsövet 1000 K5re? Csak első kéne.
User avatar
Ricco
Posts: 214
Joined: 2007.03.04. 17:58
Motorom: GSX-R 1000 K6
Itt motorozok: pááálya
Location: versenypályák környéke

Post by Ricco »

Szabi wrote:Fékolajcserével kapcsolatban lenne néhány kérdésem...
Mekkora meló lecserélni?
Mennyi megy bele?
Hogy történik a lecserélés, leengedem a régit és csak betöltöm az újat vagy van valami trükje?

Thx.
Ha azt akarod hogy jó legyen a féked utána, akkor kicsit macerás művelet.
A régi fékolajat le kell ereszteni teljesen. Féknyergeket levenni, légtelenítő csavarokat kicsavarni, dugattyúkat visszanyomni és kinyomni a dugattyúk mögül a fékfolyadékot. Aztán nyergeket vissza a helyére, tartályt feltölteni és kezdődhet a szopás a légtelenítéssel. Nem tudom milyen motorról van szó, de mindig a tartálytól haladj a nyergek felé a légtelenítéssel. Úgy értem először a munkahenger, majd a nyergek egyenként. És a végén én még 2-3x újra át szoktam menni a légtelenítési pontokon, mert ha esetleg a fékcső hajlataiban megtapad egy kis buborék, akkor közben az feljöhet. Ha nagyon hajlonganak a fékcsöveid, érdemes a csavarhúzó nyelével kicsit megütögetni, megrázni őket, hogy az ilyen sunyi kis buborékok felmenjenek a légtelenítési ponthoz.
Kb. ennyi. Szerintem egy 1,5 órát szánhatsz rá.

Egy 2,5 decis kiszerelés elég kell hogy legyen, de ha először csinálsz ilyesmit, akkor inkább 0,5 litert vegyél.
GSX-R Forever
Szabi
A legjobban gyorsuló Sv-s
Posts: 620
Joined: 2007.02.21. 10:27
Location: Nyergesújfalu

Post by Szabi »

Fékolajcserével kapcsolatban lenne néhány kérdésem...
Mekkora meló lecserélni?
Mennyi megy bele?
Hogy történik a lecserélés, leengedem a régit és csak betöltöm az újat vagy van valami trükje?

Thx.
A fájdalom barát! Jelzi, hogy még élsz...

Sv. 650 S
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

Olyan kulonleges az a csavar hogy a yamahabol jo csak?
En a gixxeren csereltem mar tarcsat, nem tunt fel semmi extra a csavarokon :)

Otlet: csavart a csavarboltbol! :)
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
FélSvéd
Posts: 4700
Joined: 2007.02.23. 01:23
Motorom: GSXR1000K5,ZX10r &DucST4s
Itt motorozok: főleg Európa pályáin
Köridő(k): Hring2:00 Pring2:05 Misan1:48Mug2:08,Alm1:51
Location: holittholott
Contact:

Post by FélSvéd »

zsir wrote:
FélSvéd wrote:igen boldogot neketek, fém a fékcsö, Galfer és Feri tette fel azota rajta kivül már többen is légteleniteni probálták de nincs benne soha levegö
Sved neked majdnem biztos nem lent hanem fent a fekdugatyunal szijja a levegot. Nekunk van egy Magura 19 mm pumpank felteszuk ha bejon megveszed ha nem akkor nem.
gyere vagy en vagy tury megcsinaljuk
ok kiprobáljuk
ImageImagefekezzrovidebbet.blog.hu Image
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Post by Miller »

Egy kis segítségre lenne szükségem!
A helyzet az, hogy vadbarom módjára nekiálltam felszerelni az új féktárcsákat az R1 esemre. Sikerült egy tárcsarögzítő csavart egy tortz kulcsot, és abal kezemet is lenullázni... :cry:
Nos amiben a segítséget kérném, az az első féktárcsa rögzítőcsavar(ok) beszerzése. Gond nélkül megrendelem holnap a Yamahában, de félek, hogy nem érkezik meg szerda estig, pedig csütörtökön mindenképp szeretném használni a motort. (bár a bal mutatóujjammal ez még meg kell tárgyalnom...)
Ha valakinek van ötlete please HELP :!: :!:
zsir
Posts: 911
Joined: 2007.03.31. 13:58

Post by zsir »

FélSvéd wrote:igen boldogot neketek, fém a fékcsö, Galfer és Feri tette fel azota rajta kivül már többen is légteleniteni probálták de nincs benne soha levegö
Sved neked majdnem biztos nem lent hanem fent a fekdugatyunal szijja a levegot. Nekunk van egy Magura 19 mm pumpank felteszuk ha bejon megveszed ha nem akkor nem.
gyere vagy en vagy tury megcsinaljuk
1-es 160, majd olaj vagy sóder tán "kijöttek eléd!!", jah és a végén a sóder + olaj a hibás ! TE NEM--AHHHH
User avatar
Bécus
Posts: 235
Joined: 2007.02.21. 14:03
Location: Budapest - Kaposvár, 750 K6
Contact:

Post by Bécus »

Én ma a gyári cuccot sanyargattam, és jól bírta.. Igaz, a köridők nem lettek annyira jók, de azt hiszem, hogy a mai nap után bátran mondhatom a gyári fék igen jól működik kissé forszírozottabb tempónál is..
Az a baj a szöszi vezetõkkel, hogy ha jobbra indexelnek, akkor sem lehet
biztosra venni, hogy balra kanyarodnak!
User avatar
pezoo
Posts: 734
Joined: 2007.02.21. 21:26
Location: Budapest K2 1000

Post by pezoo »

A fékkar vándorlása már megszokott dolog nálam.Ha elmelegszik,beljebb jön a fékkar,megáll egy ponton,de a fékhatás megmarad.Meg lehet szokni....
User avatar
Kenyér
Posts: 2848
Joined: 2007.02.22. 20:16
Motorom: eReSzVú Mille 03
Itt motorozok: Mindehol
Köridő(k): ering1:18,9
Location: Albertirsa
Contact:

Post by Kenyér »

pezoo wrote:Nekem is most került bele kb 2hete(EBC HH).Ez volt az első komoly strapa neki,de nekem sem volt vele semmi gondom,talán csak annyi,hogy hazafelé az autópályán talán keményebben kellett belenyúlnom az elején,vagy mert kicsit felüvegesedett vagy mert már fáradt voltam :oops: .Nekem tetszik,nem érzek különbséget a gyárihoz képest.
Ezt én is éreztem.. kicsit beljebb fogott a fék, de ugyanolyan erővel :roll:
http://www.rsvforum.com
"az hogy hülye vagy,és nem értenek meg,nem jelenti azt,hogy művész vagy!"
User avatar
csülök
Posts: 84
Joined: 2007.02.24. 17:09

Post by csülök »

A csudajól vizsgázott fékbetétekkel érdemes azért vigyázni, mert van, amelyik csak iszonyúan bemelegedve fog jobban, amúgy rosszabb.
Plusz amelyik meg mindenhol nagyon jól fog, az meg megzabálja a tárcsát.

De a konkrét EBC betétet nem ismerem, legyen hozzá sezerncsétek!
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”