Alpok-Adria bajnokság

Moderators: ddt500, viking

Locked
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Post by nylontacsko »

Full-Gas Racing Team gyorsasági hétvége avagy Alpok-Adria végjáték a Hungaroringen

2008. szeptember 10.

Kispataki Viktor és Adorján Tamás igen sűrű program elé nézett ezen a hétvégén, hiszen mindketten három versenysorozatban álltak rajthoz. Viktor és Tomi a Full-Gas Köztársaság Kupa IV. versenyén húzta a gázt pénteken, aztán Viktornak következett a sorsdöntő Stock A-A zárófutam, majd mindkettőjüknek a 200 mérföldes hosszútávú. Tomi közben a GSX-R Kupa ezen a hétvégén zajló utolsó két futamán is rajthoz állt.
A Köztárság Kupa edzései jól kezdődtek, mindkét versenyzőnk eddigi legjobbját motorozta a Hungaroringen. Viktor 1.53.4-el nyerte az időmérő edzést, Tamás 1.59.9-el lett második. A rajtrácson még Vida Tibor a ZX 10-el, és Talma Gergő a Yamaha supersport 600-al álltak az első sorban.
A rajt után Viktor elengedve az első öt versenyzőt kamerázott egy kicsit, majd a második kör végén átvette a vezetést. A felvételek jól sikerültek, hamarosan a csapat weblapján is láthatók lesznek. Aztán következett öt 1.53-as köridő, és még a befutó kör is 1.54.9-re sikeredett. Jó előjelnek mutatkozott az A-A futam előtt, hogy Viktor az eddigi leggyorsabb versenytávját futotta a ringen. Megnyerte a versenyt, és az utolsó futam eredményétől függetlenül a Köztársaság Kupa legrangosabb kategóriáját.
A messze elhúzó éllovas mögött viszont nagy volt a küzdelem. A Csapattárs Adorján, aki egy makacs vállsérüléssel vállalta a versenyt a hetedik körig tartotta a második helyet. Először Vida Tibi előzte meg, megszerezve és végig megtartva a második helyet. Az utolsó körben aztán az egyre jobb formát mutató Hirczi Zoltán is megelőzte versenyzőnket, megszerezve a dobogós pozíciót. Tomi végig küzdött, és a nála jóval nevesebb Talmácsi Gergő előtt hozta be a Suzukiját a negyedik helyen.

Adorján Tomi „Atom” a GSX-R Kupában az első versenyen egy felejthető rajt után a nyolcadik helyről a negyedikig küzdötte fel magát. A második verseny aztán pont fordítva sikerült, versenyzőnk több mint féltávig vezetett, aztán Varga és Benner mögött állhatott fel a dobogóra. Összetettben így a negyedik hely lett az övé.

Az Alpok-Adria versenyen Kispataki Viktornak, és a Full-Gas Team-nek is nagy volt a tét. Viktor eddig a harmadik helyen állt a bajnokságban. A hetedik Tonini már nem volt veszélyes, de Prager, Camlek, és Milovanovic egy rossz eredmény esetén még leszoríthatta volna a dobogóról. Ha nyer, akkor 104 ponttal biztos második a már győztes Meklau mögött. Viktor egyértelműen győzni akart. Az első időmérő edzésen az élre állt 1.54.2-es idővel. Sajnos ez nem javult annak ellenére, hogy a köztársaság kupán simán 53-as köridőket motorozott. Cermak kvalifikációs gumival 1.53.2-őt, az osztrák-svájci bajnok Sendlhofer 1.53.9-et, és Prager 1.54.1-et futva Viktort a negyedik helyre szorította.
A második mért edzésre sem volt edzőgumink, de két Pirelli SC1-es hátsóval készültünk. 1.54.1 után Viktor kiállt egy gyors kerékcserére, majd 1.54.0-val második lett az edzésen Camlek 1.53.6 ideje mögött. Ez a rajtrácsra a negyedik pozícióhoz volt elég. Abban bíztunk, hogy a többiek csupán edzésgumival futottak ilyen jót. Szombaton folyamatosan dőltek meg az évszakos melegrekordok, az aszfalt több mint 50 fokos volt, ezzel magyarázható a pár tizeddel gyengébb edzéseredmény.
Reményeinket igazolni látszott a reggeli Warm-Up-on (melegítő edzésen) futott legjobb köridő, amivel Viktor verte a mezőnyt. A használt gumival 1.54.2, mögötte az edzés-első Cermak 1.54.7, majd Sendlhofer már csak 1.55.8-al lett harmadik.

A verseny számunkra végig nagy izgalmakat hozott. Volt ebben öröm, bánat, szerencsétlenség, és végső soron szerencse is. Viktor emocionálisan rendesen kiszolgálta szurkolóit, akiknek az adrenalin szintje végig majd kiverte a biztosítékot.
A rajtja ismét gyönyörű volt, ugyanúgy mint az első féktáv, és az első forduló. Viktor ment elől, Milovanovic és Cermak szorosan mögötte, akit Sendlhofer követett, őt később Camlek megelőzte. Viktor tartotta a vezető helyet, mögötte már az edzés-első Cermak, akit Milos üldözött. Ők hárman kicsit megléptek, miközben Cermak a célegyenesben többször is kiállt szélágyból, sőt egy-két pillanatra meg is előzte Viktort, aki féktáv után mégis mindig elsőnek tudott befordulni.
Látszott, hogy a magyar elszánta magát, nem enged a huszonegyből, és itt bizony rajt-cél győzelem lesz.
Az utolsó kör előtt is sikerült elsőnek fordulnia a célegyenes végén, és többen már gratuláltak is, hiszen az „uszoda kanyar” után Viktor mindig meglépett egy kicsit, itt már nem lehet baj. Hát lett! A cél előtti utolsó egyenesben versenyzőnk 10-15 méter előnnyel jött Cermak előtt, Milos már 30 méterre lemaradt, amikor cseh Cermak óriásit hibázott. Biztos nem szándékosan, de nagyon elszúrta a féktávot, úgy berombolt a már forduló Viktorba, hogy ha nincs ott, akkor sem tudott volna befordulni.
Motorostól átesett versenyzőnkön a gépét totálra törve, Viktor pedig a csodával határos módon kivédte a bukást annak ellenére, hogy az ütéstől majdnem átesett a plexin.
Milos Milonovanic ölébe hullott a győzelem. Viktor visszafordult a bukótérből, de a sántikáló motorjával már csak harmadikként érte el a célt Camlek mögött.
Öröm – üröm, és a szerencsétlenségből mégis nagy szerencse! Először is meglett a dobogó, amivel az Alpok-Adria új számítási rendszere alapján Viktor az összetett második egy világsztár mögött. Másodszor, hogy versenyzőnk talpon tudott maradni az ütés után és a sérült géppel be tudott jönni a célba. A kipufogó teljesen elhajlott és összelapult, a hátsó lengővilla elgörbült, a fék-munkahenger úgyszintén, így beleért a villába a féktárcsa, és szétforgácsolta pár méter alatt. Egy biztos, Viktor nagyon szép versenyt futott, megérdemelve az óriási ovációt, amit a dobogóra-lépésekor kapott.
Negyedik az osztrák bajnok, ötödik a nagy ellenfél tavalyi listavezető, idei cseh bajnok Kamil Prager.
A második legjobb magyar Bezzegh István 11. lett.

Sok időnk nem maradt a csodálkozásra, mert a hagyományos 200 mérföldes versenyen is érdekeltek voltunk, sőt Viktor az első edzésidőt futotta.
Taktikánk a tavalyi győzelmünk után egyértelmű volt, az Adorján – Kispataki párosból a gyorsabb Viktor kezd egy SC3-as Pirelli slickkel, és gumikímélős tempóban elsőként hozza be a motort a váltásra. A „házi tankolónk” 9-10 másodperc alatt teljesített nyomás alatt, de mivel csak atmoszférikus nyomással lehetett tankolni, így 30-35 sec. is lehet a tankolás. Kereket nem cserélünk, a kettes pilóta Adorján Tamás 24-25 kör után ismét bejön a boxutcába, reményeink szerint dobogós pozícióban. A második tankolás után Viktornak csak akkor cserélünk kereket ha már „vásznas”, mert ő elméletileg 1.56 – 1.57-et még „felnin” is tud. Ez számításaink szerint elég a biztos győzelemhez. Persze ember tervez, Isten végez – tarja a mondás, de most Isten helyen „Tyű”, azaz Bezzegh Pista végzett velünk.

A rajt utrán Viktor kímélősen kezdte a versenyt. Az edzésmásodik Giovanni Cattaneo – Cristian Gipponi olasz suzukis csapat állt az élre. Őket a Vida Tibor – Bezzegh István kawás magyar páros követte, ők voltak az edzésen a harmadikak, majd az Endurance VB-t is megjáró ducatis Dario Marchetti – Giulio Galazzi – Glancarlo De Matteis hármas edzés negyedik folytatta a sort. A többi egység hamar lemaradt. Viktor is pár kör alatt a vezető olasz suzukis egység mögé hozta csapatunkat,
Aztán egy 1.54-es körrel átvette a vezetést. Közben a ducatisok feljöttek a magyar kawás gárda elé. 25 kör után (+1 kieresztő, 2 felvezető) Viktor kiállt a boxba pár csepp benzinnel a széria tankban. Adorján Tomin volt a sor, a velünk szinte egyszerre tankoló olasz suzukis csapattal tudtuk tartani a tempót. A ducatisok vezettek, ők a vb-és nagy tankjuk miatt még nem kényszerültek kiállni, így egy kör előnyük volt. A második Adorján lassan, tizedekkel elhúzott az olasz suzukisoktól. A negyedik helyen álló Bezzeg Pista viszont körönként 2 másodpercet hozott az első három csapaton. A Ducati kerékcseréje és tankolása után az első három helyen állandósult a helyzet, 11 másodperccel vezetett a piros gép a Full-Gas előtt. Mi 10 másodpercet adtunk az olaszoknak. Bezzegh úgy nekiiramodott, hogy megszerezve a harmadik helyet üldözőbe vette Adorjánt. Úgy döntöttünk, hogy 1-2 körrel előbb lehozzuk Atomot, és ismét Viktor száll nyeregbe a hátralévő 26-27 körre. Ennyit a tank kibír, és mivel Viktor a leggyorsabb a mezőnyben, tuti nyerünk. A ducatis harmadik ember lassú, hiába cserélnek kereket, így is kap Vikitől 4-6 másodpercet körönként. Ha az olasz suzukisok, és a magyar kawasakisok cserélnek kereket, az minimum 30 másodperc, és ha Viktort utol akarják érni, azt csak puha gumival tudnák megtenni, és ha sikerül is nekik, addigra az ő gumijuk is szétkopik.
Soha nem tudjuk meg, mennyire volt jó a taktikánk, mert amikor Atomnak már csak egy köre volt a kiállásig, nem érkezett meg a célegyenesbe. A versenyt közvetítő riporter ordított, hogy ilyen nincs, a két győzelemre esélyes magyar páros összeütközött. Bezzegh utolérte Adorjánt, és ahol Cermak pár órával azelőtt beleszállt Viktorba, ugyanott Pista is fellökte Tomit. Elnézte, az biztos! Először még mondott valamit a lekörözött versenyzőkről, meg hogy Atom lezárt előtte, stb., azonban egy videofelvételt visszanézve, más versenyző a közelükben nem volt. Simán, messziről televágta Adorjánt féktávon, és mindketten elestek. A Kawa még bejött a boxba, de a hűtőt a Suzuki kipufogója kilyukasztotta, így a verseny feladására kényszerültek. Tamást és motorját behozta a „dögszállító”, és Ő becsülettel betolta a gépet a boxba. Roham-tempóban el is kezdtünk szerelni, de ahogy mentek a körök, beletörődtünk az elkerülhetetlenbe, és feladtuk. Minimum 15 kör hátránnyal tudtuk volna csak folytatni a versenyt, aminek ilyen rövid távon nem volt értelme.

A hétvégét összegezve két első helyünktől szó szerint elütöttek!

Egy győzelem sikerült, de a másik kettőt megakadályozó bukásról sem Viktor, sem Tamás nem tehetett.
Csapatunk a történtek ellenére jól szerepelt. A Magyar Köztársaság Kupa versenyét Viktor megnyerte, és az Alpok-Adria mezőnyében versenyző magyarok közül az összes kategóriát beleértve egyedül állhatott fel a győzelmi dobogóra.

Az Alpok-Adriát is jól zártuk a legnépesebb, és legjobb versenyzőket felvonultató SST 1000 kategóriában 92 induló és 47 pontszerző versenyző közül Kispataki Viktor a második helyen végzett Andreas Meklau mögött.

A 200 mérföldes versenyen is esélyesek voltunk, nem rajtunk múlt az eredmény, Viktor így is a leggyorsabb edzésidőt és a leggyorsabb versenykört futotta.

Kispataki Viktor:
"A hazai közönség előtt mindenáron győzni akartam. Tudtam, hogyha sikerül összpontosítanom, meg tudom csinálni. Versenyről versenyre egyre javultak a féktávjaim, és ha meg is előznek, egyből vissza kell mennem féktávon. A versenyen Camlek-től és Pragertől tartottam, de ők hamar lemaradtak. Végig hallottam Cermak motorját mögöttem, de a hátsó részen éreztem, hogy gyorsabb vagyok. Az utolsó igazi előzési lehetőségnél különösen koncentráltam, és nagyon rövidet fékeztem. Cermak viszont elvesztette a kontrolját, és belém szállt. Elütött az első helytől, bevallom majdnem bőgtem a sisak alatt. Azt sem tudom, hogyan maradtam a motoron. Vegyes érzelmekkel gondolok vissza erre a versenyszezonra. A Stock Világkupa után az Alpok-Adria Bajnokság visszalépés, ebben az évben viszont itt is komoly háttérrel rendelkező jó versenyzők nagyon erős mezőnyt alkottak. Egész évben folyamatosan gyorsultam, és egész biztos idén jobb versenyző lettem, és remélem, hogy még jobb is leszek. SUZUKI-m a szezon felétől szinte tökéletes volt, minden pályán egyéni csúcsot tudtam vele futni, és amire a legbüszkébb vagyok, hogy Brno-ban és Rijekában is enyém az abszolút magyar pályacsúcs."
Adprján Tamás:
"Az egész hosszú hétvégének nagy kérdőjellel indultam neki, rendbe jött-e a vállam annyira, hogy elfogadható köridőket motorozva érdemes legyen versenyeznem, kockáztatva a gyógyulást, illetve vállalva azt a rizikót, hogy ha mégsem tudok menni akkor Viktor nem indul miattam az endurance versenyen? A csütörtöki szabadedzéseken, bár fájt még a vállam a motoron, de úgy éreztem nem fog nagyon hátráltatni. Úgy döntöttem, végigcsinálom! Ha a GP-n törött csontokkal versenyeznek, miért pont én ne legyek bevállalós!
Ha pesszimistán nézem az eltelt 4 napot azt kell mondjam, semmi nem jött össze igazán. Első helyről visszaestem negyediknek, illetve harmadiknak, rossz rajt után nem tudtam felzárkózni az élmezőnyre, kiütöttek a pályáról, elbuktuk az endurance versenyt.
Ha optimistán nézem, álltam dobogón (GSXR Kupa), egyéni pályacsúcsot motoroztam (GSXR1000 1:55:9), nem törtem nagyon össze magam (endurance baleset). Viktornak meglett az összetett második hely az AA Bajnokságban! Gratulálok neki!"

~forrás: Full-Gas Racing Team Press~
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Post by nylontacsko »

Alpok-Adria Bajnokság IV. futam: „Meklauval és Pellizzionnal együtt locsoltuk a pezsgőt”

A negyedik összecsapásra ismét a Rijeka szomszédságában épült Grobnik Motodromban került sor. Összesen kilenc magyar versenyző állt rajthoz három kategóriában.
A legkisebbeknél Sebestyén Péter az igazán vérszegény mezőnyben (összesen tíz induló) a már-már veterán korban lévő motorépítő-versenyző Gabrielle Gnani mögött magabiztosan szerezte meg a második helyet.
Mint mindig, most is a legnépesebb és legnagyobb csatákat produkáló kategória a Superstock volt. A Superstock 600-ban Juhász Dávid az első sor második pozíciójából rajtolva, végig jó időket motorozva szerezte meg a harmadik helyet a cseh Rous és az olasz Tommasini mögött. Ebben a kategóriában Crobák János 12., Eiselt Botond és Bíró Balázs a 21-22. helyen ért célba.
Az ezer köbcentisek viadalában négy magyar rajtolt: Kispataki Viktor Full-Gas-os, Dudás Péter Team Suzukis GSX-R-ekkel, Vida Tibor és Bezzegh István a Kawa ZX 10-ekkel. Az egyre jobb formát mutató Kispataki kisebb csodát hajtott végre megszerezve a pole-pozíciót. A Full-Gas-os versenyző nem kisebb neveket győzött le a legjobb időért folytatott küzdelemben, mint Andi Meklau és Fabrizio Pellizzon. Örömmel vette át a rajtrácson a pole pozícióért járó különdíjat. Dudás a 9., Vida a 13., Bezzegh a 16. helyről várta a piros lámpa kialvását. Viktor a tőle megszokott módon el is hozta a rajtot, de Meklau már a pálya felénél megelőzte, majd az olasz Pellizzon kihasználva gépe gyorsaságát a hátsó egyenesben szintén megelőzte versenyzőnket. Kispataki 5-6 körig tudta tartani a két sztárversenyző tempóját, majd kissé lemaradva megszerezte a biztos pódiumot jelentő 3. helyet a tavalyi győztes Tonini előtt. Dudás megelőzve a csehek Alpok-Adria éllovasát, Prágert, a 7., Bezzegh és Vida a 10-11. helyen végzett. Az első helyért a utolsó méterig folyt a presztízs-harc a két „ász” között, amit egy fél motorhosszal Pellizzon nyert.
Számunkra nem volt mindegy, hogy ki nyeri a versenyt. Meklau - aki állítólag jövőre szögre akasztja a bőrruhát – triplázni akar, vagyis az IDM mellett (ahol most második) az A-A Bajnokságot is meg akarja nyerni, és miután év közben (nem túl fer módon) az UEM eltörölte az EB-re kiírt korszabályzást, azaz 27 év felettiek is indulhatnak szeptemberben Albacete-ben, így megkoronázva sportpályafutását EB-t is akar nyerni. Az A-A-ban már behozhatatlan előnnyel vezet, de így, hogy most nem nyert, az olasz győzelmével egy ponttal Viktor elé került a tabella jelenlegi összesített értékelésében. Harmadik Prágert megelőzve Kispataki, az első ötösben még az olasz Tonini tartja magát. A második és az ötödik hely között öt pont a különbség, úgyhogy további éles küzdelmek várhatóak az élmezőnyben. Következik a hétvégén Most-ban az ötödik futam, ami várhatóan a hazai pálya előnyét élvező cseheknek kedvez.

Image

Kispataki Viktor: Nagyon boldog vagyok az első edzésidőmmel, és a versenyen elért dobogós helyemmel, ami megerősít abban, hogy ha jó a gumi és a futómű, akár még a sztárokat is le tudom győzni. A többiek egész évben kvalifikációs gumikkal mentek a mért edzésen, én most először, meg is lett az eredménye. Nem mindegy, hogy az első vagy a tizenötödik helyről rajtolok, és küzdök a dobogóért. Három éve már egyszer kipróbáltuk a 3-5 kört bíró gumit, akkor még nem tudtam kihasználni a benne levő lehetőséget, most viszont amikor 1.31.0-át mutatott a köridőmérőm már tudtam, hogy első lehetek. A „pályaspecialista” Camlek is csak superbike motorral szokott 1.31 alá menni, és most is a SBK-al mindössze 5 ezreddel volt gyorsabb. A versenyen az volt a taktikám, hogy minél több kört tudjak együtt motorozni Meklau-val, akkor bármi történhet, habár a dobogó alsó foka volt a reális. A rajtom jól sikerült, elfordultam elsőnek, de a hátsó visszafordító utáni rövid egyenesben Meklau már mellém ért, és a belső ívről megelőzött. Gondoltam nem baj, mert szélágyban maradva talán nem tud az egyenesben Pellizzon megelőzni, de tévedtem. Olyan gyors volt a gépe, hogy még Meklaut is kikerülte. Mindhárman egyforma gumival mentünk, nekem ez csak annyi hátrányt jelentett, hogy egyetlen ilyen lévén, a versenyre tartogattuk, és az első két körben kellett megszoknom, hogy mit bír. Lemaradtam egy másodpercet, úgyhogy odalett a szélágy, és a gépek közti különbség mégjobban kiütközött. A harmadik körben egy tized másodpercet hoztam Meklaun, de ehhez nagyon rövideket kellett fékeznem, és a két visszafordító hosszú balosban nagyon gyorsan kellett motoroznom. Nem volt esélyem visszaelőzni őket, de igyekeztem közel maradni, hátha hibáznak. Körönként egy-két tizedet kaptam, de az ötödik-hatodik körre elfogyott a gumim, és a motorom minden kigyorsításnál elkezdett nagyon keresztbe jönni. Toninival szemben volt egy biztonságos 2-3 másodperces előnyöm, arra törekedtem, hogy ezt beosztva biztosan meg legyen a dobogó. Sikerült; Meklauval és Pellizzonnal együtt locsoltuk a pezsgőt.

~forrás: Full-Gas Racing Team Press~
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Alpok-Adria bajnokság

Post by nylontacsko »

Alpok-Adria Bajnokság II. futama


2008. május 28.
Full- Gas csapatbeszámoló a Pannóniaringről

Versenyzőink két éve nem álltak rajthoz az általuk kedvelt pályán, már nagyon várták, hogy itthon is motorozhassanak. Németh Balázs és Kispataki Viktor a Superstock 1000-ben, míg Adorján Tamás és a második alkalommal beugró (Zsilják Lajost helyettesítő) Németh Balázs a GSX-R Kupában volt érdekelt. Ebben a kategóriában Rijekában Balázs nagyon elverte a mezőnyt, itt azonban nem kisebb ellenféllel kellett megmérkőznie, mint a „pályaspecialista” Andreas Meklau-val. Versenyzőnk komolyra vette a figurát, és az első mért edzésen mindjárt gurult egy 2.01 köridőt a széria, visszafojtott, utcai gumival szerelt „kis GSX-R”-el. Andi akárhogy is sietett, nem tudta 2.02 alá tornászni a köridejét sem szombaton, sem vasárnap. Lehet, hogy SBK-ban vagy STK1000-ben Ő a pályarekorder, de a GSX-R Kupában Balázsé a legjobb idő. A szombati versenyen majdnem megtörtént a csoda, Balázs rendre visszaverte Andi támadásait, ők ketten pár kör alatt messze elhúzva a többiektől borzolták a nézők idegeit, aztán egy tized másodpercnyi hiba miatt Balázs (a négyes kanyarban befelé egy kicsit tovább húzta az első féket) elcsúszott. Nagy előnnyel nyert Meklau, de a futamot igazából Adorján Tomi nyerte, aki látványos és szép motorozással futott be elsőként a magyar profi értékelésben. A legjobb amatőr Deák Attila lett, egyre meggyőzőbb motorozást mutatva.

Másnap sajnos Balázs már nem kapott lehetőséget, hogy újra megmérkőzzön az osztrák sztárversenyzővel, Adorján Tomi pedig a pontversenyt szem előtt tartva, nem kockáztatva a biztos harmadik helyre motorozott, Juhász Dávid és Dudás Péter előtt. A rajtvonalon persze most is az utolsó helyről induló Meklau ért át elsőként ismét bizonyítva, hogy Ő egy más léptéket képvisel ebben a mezőnyben. Balázs kicsit elszomorodott, hogy nem indulhatott, de így legalább jobban tudott koncentrálni az STK1000 kategóriára, ami már nem a játékról, az amatőrök legyőzéséről, hanem az igazi kihívásról szólt.

A kvalifikációs edzést szint alatt teljesítettük Balázs 8., Viktor 15. rajthelyével. Ennek főbb okai a beállításokban voltak keresendők. A Pannóniaringen a K7 motorral nem volt még lehetőségünk tesztelni, és a futómű – vázgeometria - gumi összehangolását sehogy sem találtuk. Ráadásul nem akármilyen mezőny gyűlt össze. A tíz magyar indulón kívül rengeteg „ász” versenyző is rajthoz állt. Kezdjük ugye a pályarekorder Meklau-val, a többszörös IDM Bajnok Stefan Nebel-el, vagy a GSX-R Cupa egyik legjobbjával Ronald Resch-el. A 44 versenyzőt felvonultató mezőny komolyságára jellemző, hogy a mért edzéseken rengetegen használtak kvalis, három körös gumikat. Ameddig az edzéseken mi egyfolytában állítgattunk, ellenfeleink szórták az 1.58-as köridőket, tehát látszott, hogy egy pár hetet már eltöltöttek itt teszteléssel.

A Warmup-ra azért a csapat rutinjának és a versenyzők elszántságának köszönhetően már jobban nézett ki a helyzet. Azt is tudtuk, hogy a versenyen nincs kvalis gumi, és a mi két versenyzőnk végignyomja a teljes távot, úgyhogy a rajton múlik minden.

Balázs a 2. sor jobb széléről kilőhet, amúgy is alig van lemaradva pár tizeddel a második helytől, Meklau meg úgyis nyer. Viktor viszont a 4. sor közepéről – nem lévén hely – nem alkalmazhatja híres rajttudományát.

Rajt…. …….. Ekkor már valószínűleg a versenyzők a legnyugodtabbak, Ők már csak koncentrálnak, nincs idejük másra. A pálya szélén álló, - főleg érintett személyek – (szülők, szerelők, szeretők, tesók, csapatfőnökök és csapattagok stb..) jobb ha rendszeres állóképességi edzést tartanak az agyvérzés és a szívinfarktus elkerülése végett.

Rajt………… Először csend, majd a bömbölő 200 lóerős gépek egyszerre érnek a kanyarba, ahol persze mindenki elsőnek akar befordulni. Jó hír, hogy nincs bukás. A második, hogy Balázs majdnem elsőnek fordul be. Aztán Resch lekeresztezi kívülről, majd Balázs szűk pozícióját kihasználva Meklau is megelőzi a kigyorsításnál. Nem baj, így is „király rajt”!

Viktor tör előre, mintha 600-asok között rajtolt volna, de a betömörödő mezőnyben lekoccol egy hátsó kereket, és mire megfogja a gépet már csak 21-nek jön ki az első kanyarból.

Meklau hamar megeszi Resch-t, Balázs is befűzi magát a második körben az ifjú osztrák alá, sőt körökön keresztül alig marad le az éllovastól. Negyedik az IDM – SBK –os Cermak, ötödik a Meklau 2006-os gépével induló Rosivall Ágoston, aki 1.57-es edzésidejével mindenkit elkápráztatott. Ők ketten hamar kiesnek bukás és műszaki hiba miatt.

Viktor kettesével előzi ellenfeleit, leküzd egy hosszú sort, kis szünet, a következő boly mögött még mindig csak 12. Balázs 1.56-os köridőket megy, Meklau az orra előtt alig gyorsabb. Viktor fél kör alatt utoléri a következő bolyt körbemotorozva Juhász Dávidot, és keresztbe csúszva féktávon megelőzi a rijekai győztes Camleket. Dávid is bepróbálkozik a szlovénnál, de összeakadnak és kiszállnak a küzdelemből.

Balázs gyors és magabiztos, Resch lassan már + négyre van (négy másodperc hátrányban). Viktor előtt Meklau csapattársa és tanítványa Milovanovic, és Sárkány Dezső. Két kör és Viktor már hetedik.

Meklau biztosan nyer nyolc másodpercet verve a mi fiunkra. Az IDM SBK-ban a Pannóniaringen Meki a másodikra 11-12 másodpercet vert.

Balázs ha a játék kupában nem is indulhatott másodszorra, itt azért bőven megmutatta mire képes.

Viktornak a 4-6 pozícióban motorozó boly már elérhetetlen volt, de 21-ről így is szép eredmény a 7. hely.

Az Alpok-Adria Bajnokságban Balázs a második, Viktor a hatodik helyen áll. A Országos Bajnokságban Balázs vezet, Viktor pedig második.

A 27 év alatti meccsben is megerősítettük első-második helyünket.

A nehézségek ellenére azért nem állunk rosszul. Sok munka és anyagi ráfordítás vár még ránk, hogy győzni tudjunk, de nem lehetetlen, még ha oly nemesek is az ellenfelek.

Már csak hab a tortán, hogy GSX-R Kupában a nem Suzuki-Team-es Németh Balázs és Adorján Tamás holtversenyben vezeti a Team Suzuki versenysorozatát.

Következik Brno.

Kispataki Viktor: Gyenge edzéseredményemnek köszönhetően nem tudtam a dobogóért küzdeni. A rajtnál sokat jöttem előre, majd egy koccanás miatt még többet estem vissza. Végig nyomtam ahogy bírtam, a minél több pont megszerzéséért. A 7. helyen intettek le, az előttem lévőkre jöttem fel, de túl nagy volt a távolság a versenytáv végéig, ráadásul az utolsó három kör környékén elfordult a hátsó gumim, teljesen elment a centrírozás, és örültem, hogy a motoron tudok maradni.

Németh Balázs: Nagyon örülök mindkét kategóriában futott időmnek. Felemelő érzés volt ilyen sok jó versenyzőt legyőzni, és nem sokkal lemaradva Meklau mellé a dobogóra állni. Kár, hogy nem volt magyar díjkiosztó, ahol a dobogó tetejére állhattam volna. Amikor megláttam a táblán, hogy 4-5 sec előnnyel vagyok a második, már kicsit a biztonságra mentem. Jobb futóművel és motorral még a pályarekorder is megszorítható.
Adorján Tamás: "A GSX-R Kupa első futamában Balázs kiesése után tudtam a csapatnak a legjobb magyar eredményt hozni. A második versenyen már a biztonságra mentem, hiszen a rajt után ellépő Juhász, Dudás párossal nem tudtam tartani a lépést. Mivel ők az előző nap nem, vagy nem végig teljesítették a távot, jobb állapotban lévő gumikon indultak, én sokat csúszkáltam. Jelenleg ezzel az eredménnyel is vezetem a GSX-R Kupát, Balázzsal megosztva. Ennek az eredménynek persze örülök, de az igazi kihívás az lesz, hogy ezt az előkelő helyet megtartsam."

~forrás: Full-Gas Racing Team Press~
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
Locked

Return to “A versenyek 2008”