MotoGP 2012

Itt lehet bátran eszmét cserélni

Moderators: ddt500, nylontacsko, viking

User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by viking »

Benny pedig Valenciában rohangál körbe-körbe.

Image
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by viking »

A Norton V4-es 1000-e már majdnem készen van! :smt038

Image
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by viking »

ddt500 wrote:
viking wrote:A blokkon már variáltak a WSBK-géphez képest.
A baloldali dekli középvonala alatt van a kihajtás (első lánckerék), a superbike-on felette.
Nem csak meg van dőlve a moci? Esetleg a blokk hátrébb van billentve. :smt017 Azért a kihajtó tengely áthelyezése nem egy egyszerű tuning dolog. Gondolom az egész teknőt át kell tervezni, a váltót meg mindent.
Nézd meg a két képet.
Ha az öntvényhez viszonyítod, akkor is egyértelműen lejjebb van.
Meg a feszszabályzó is kikerült oldalra, de ez mondjuk nem nagy dolog.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by viking »

Nagyon ingoványos talaj ez.
Szerintem a GP az a motorozás F1-e.
Itt menjenek csak prototípusok, egy F1-ből sem található meg még egy csavar sem egy utcai autóban.
Viszont itt az elektronikát, a WSBK-ban pedig a lehetséges módosításokat fognám vissza, de drasztikusan.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: MotoGP 2012

Post by ddt500 »

viking wrote:A blokkon már variáltak a WSBK-géphez képest.
A baloldali dekli középvonala alatt van a kihajtás (első lánckerék), a superbike-on felette.
Nem csak meg van dőlve a moci? Esetleg a blokk hátrébb van billentve. :smt017 Azért a kihajtó tengely áthelyezése nem egy egyszerű tuning dolog. Gondolom az egész teknőt át kell tervezni, a váltót meg mindent.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: MotoGP 2012

Post by ddt500 »

Én amúgy támogatnám az egyen blokkos cumót még úgy is ha szériaalapú. A WSBK nincs veszélyben pont amiatt amit talán 3-4 éve mondtam már. Túl sok a jó versenyző. Amíg Melandri, Toseland, Biaggi szintű emberek mennek a WSBK-ban addig lesz nézettség. A Moto 2 ontja magából a tehetségeket ezért az 7-8 legjobb kivételével sokkal nagyobb fluktuációra számítok a Moto Gp-ben. Elias sem kap majd 3-ik esélyt ha most nem alkot nagyot.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by viking »

WSBK:

Image

Suter-BMW:

Image
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by viking »

A blokkon már variáltak a WSBK-géphez képest.
A baloldali dekli középvonala alatt van a kihajtás (első lánckerék), a superbike-on felette.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: MotoGP 2012

Post by ddt500 »

A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by almano »

Abu Dhabi? :smt017 :smt011
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by viking »

"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by almano »

Koszi!!!
Hova vannak ezek eldugva? :smt003
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by viking »

almano wrote:Igaz nem 2011-es dolog, de nem lattam 2012-es topicot

Na hat akkor megiscsak bekovetkezett. En remeltem nem fog, de ugy latszik a 2-T gepeknek vegleg befellegzett... :smt022
Meg egy par ujdonsag a motoGP kategoriaban is mint 1000 ccm, stb...

MotoGP class for 2012 -

Technical Specifications (as already announced on 17/02/10)

Capacity: Up to 1000cc
Number of maximum cylinders: 4
Maximum bore: 81mm
Maximum weight: 150 kg (up to 800cc) and 153 kg (over 800cc)
Maximum number of engines available for use by each rider: 6
Fuel tank capacity: 21 litres

Exceptions for Claiming Rule Teams (CRT’s):

Maximum number of engines available for use by each rider: 12
Fuel tank capacity: 24 litres

The selecion of the Claiming Rule Teams (CRT’s) will be by unanimous decision of the Grand Prix Commission. Modification to this exception due to performance of the teams requires the simple majority of the Grand Prix Commission.

- Immediate application -

Official MotoGP post-race tests

For these tests of 1 day duration, each rider will be restricted in the quantity and specification of tyres that they may use at a single test event as follows:

For all practice sessions, a maximum of 8 slick tyres will be allocated, specifically:
Front slick tyres: 2 of Specification “A” + 2 of Specification “B” = 4 in total.
Rear slick tyres: 2 of Specification “A” + 2 of Specification “B” = 4 in total.
During all practice sessions, a maximum of 4 wet tyres, specifically:
Front wet tyres: 2 of the standard specification
Rear wet tyres: 2 of the standard specification

In addition each rider may use 1 set of tyres (1 front + 1 rear) retained from their allocation for the preceding event. These tyres may be new or used (NB. used tyres must still be mounted on wheels from the preceding event), and the team must inform the tyre supplier which set of tyres (1 front + 1 rear), if any, they wish to retain for the test within 2 hours of the preceding race finish.

Number of engines for MotoGP

For 2010 the manufacturer members of MSMA who did not win at least 2 dry races in 2008 + 2009 seasons can use 9 engines instead of 6.

Event schedule for the Gran Premio de Aragon

The schedule below prepared by Dorna has been agreed:

Friday, 17 September 2010

09:05-09:45 – 125cc Free Practice 1
10:05-10:50 – MotoGP Free Practice 1
11:10-11:50 - Moto2 Free Practice 1
13:05-13:45 - 125cc Free Practice 2
14:05-14:50 – MotoGP Free Practice 2
15:10-15:50 - Moto2 Free Practice 2

Saturday, 18 September 2010

09:05-09:45 - 125cc Free Practice 3
10:05-10:50 – MotoGP Free Practice 3
11:10-11:50 - Moto2 Free Practice 3
13:05-13:45 - 125cc Qualifying Practice
14:05-14:50 – MotoGP Qualifying Practice
15:10-15:55 - Moto2 Qualifying Practice

Sunday, 19 September 2010

08:40-09:00 - 125cc Warm Up
09:10-09:30 - Moto2 Warm Up
09:40-10:00 – MotoGP Warm Up
11:00 - 125cc Race (19 laps)
12:15 - Moto2 Race (21 laps)
14:00 – MotoGP Race (23 laps)

- Application 2012 -

Newcoming manufacturer in MotoGP

Any new manufacturer entering the MotoGP class and not being selected Claming Rule Team (CRT) will be allowed to use 9 engines instead of 6 for their first season.

Moto3 Class

The 125cc class will be replaced by the Moto3 class. The basic technical rules of this class are:

- Single cylinder 250cc 4-stroke engines with a maximum bore of 81 mm.
- Each engine should last for 3 races minimum and cost not more than 10,000 € (final cost will be announced)
- Each manufacturer if required should be ready to supply a minimum of 15 riders.


This proposal has been agreed by the majority of MSMA.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by viking »

"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

MotoGP 2012

Post by viking »

"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Post Reply

Return to “Duma-box”