Kereskedőkről, szervízekről gyűjtött tapasztalatok

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

Post Reply
Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Re: Kereskedőkről, szervízekről gyűjtött tapasztalatok

Post by Miller »

ddt500 wrote:Milyen aksi? Csak azt ne mond, hogy még a gyári! :shock:
Dehogy. Már a 4. Vagy 5. :neutral:
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39049
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Kereskedőkről, szervízekről gyűjtött tapasztalatok

Post by ddt500 »

Milyen aksi? Csak azt ne mond, hogy még a gyári! :shock:
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Re: Kereskedőkről, szervízekről gyűjtött tapasztalatok

Post by Miller »

Az enyémben olyan szinten halt meg az akku, hogy ha feltöltöm teljesen, akkor is az első fordulat után vége van.
Mehetek akksiért.
Utána lassan át kellene gurulni vele a szervibe egy olajcserére, ha már rajtam maradt.
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39049
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Kereskedőkről, szervízekről gyűjtött tapasztalatok

Post by ddt500 »

4 év után feltámasztom a topicot. :lol:
6 hónap ácsingózás után beröffentettem a mocit. Ilyenkor szokott jönni a duma, hogy pöccre indult. Hát nem. :lol: Úgy le volt merülve az aksija, hogy első kísérletre elszállt a műszerfal és az óra visszaállt 1:00-ra. De másodikra beindult! Baszki még csak 6300km van benne. 95 fokon kapott pár tiltást had örüljenek a szomszédok. Az első kerék úgy leengedett, hogy amikor átmentem vele a garázs küszöbén nem döccent a motor. :lol:
Holnap megyünk Agóhoz. Új fékbetét (tán Brembo RC), olaj, kéne új ülésszivacs is meg előre -2-es lánckerék. :grin: Ja meg egy kis töltés az aksiba! :smt005
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
feket663
Posts: 907
Joined: 2008.06.04. 17:31
Motorom: Hayabusa K4
Itt motorozok: Főleg Románia. :)

Re: Kereskedőkről, szervízekről gyűjtött tapasztalatok

Post by feket663 »

Rejtés:
Pálesz wrote:Na akkor Leírom, hogy jártam az elmult napokban.
A helyszín a szentmihályi út 68sz. alatti felnis/gumis műhely.
http://www.felnijavitas.eu MESSZE ELKERÜLENDŐ TÁRSASÁG!!!
A sztori a következő:
Felhívom őket telefonon, hogy szeretnék egy autó és egy motorfelni javítást bejelenteni. Meg is kaptam az időpontot rá 3napra. Reggel viszem, du hozhatom. Eddig nem is volt probléma, elég normálisak voltak. A motorfelnivel annyi volt a probléma, hogy gumisgéppel a legpereméből kitörtek egy kis darabot, kb1-2gramm /képet mellékelek/. az autofelni is peremjavításos volt.
Szoval odamegyek a megbeszélt időpontra reggel kilenc szinte meg sem nézik a felniket, jolvan holnap jöhetek érte. A telefonba márol volt sző, nmbaj holnapután tudok jönni, mert messzirőljöttem akkor érek rá. OK rendben.
Mikor hazaérek Pestről csörögnek telefonon, hogy a felni /motor/ el van repedve és ha ezt meggörgőzi el fog törni. Erre közlöm vele hogy azt a felnit esztétikai hiba miatt hoztam be, és hogy én azzal mentem nagyon gyorsan is és a legkissebb rázködás sem volt a motoron. A gyerek erősködött, hogy felrakta a centírgépre, és ez üt. Ki kell görgőzni, de akkor lehet hogy eltörik. Megmontam neki, hogy hegessze be aztr a kis darabot, és hagyja békén.
Rá 2 napra megyek a felnikért előtte letelefonáltam, hogy mi lett minden oké? igen elrepedt, de meghegesztette, teljesen rendben van a felni. közli velem, hogy 16500ft-lesz. Mondom hogy az árlistátok alapján nem épp ennyinek kellett volna kijönni. Hát ez ennyi és kész.
Rendben kifizetem, majd jelzem hogy ha már egyszer ennyibe került szeretnék rőla kérni egy áfás számlát. Erre nekem rontott hogy ha még számlát is akarok, akkor fizessem ki plusszba az áfát , mert hogy ez anélkül ennyi. Na akkor kezdett elgurulni a gyógyszer és montam neki, hogy ennyi pénzért az a minimum, hogy számlát kérek, meg egyébként is mi az hogy nem kapok valamiről számlát amit kifizettem.
Erre az "uriember" egy nyugtatömbe beírja, hogy 16500 és adadobja. Mondom neki, ha már egyszer ugyis beirta a nyugtába, akkor már nem tök mindegy hogy ad-e róla áfás számlát igyis-ugyis szerepel nekik kiadásban.
Kitaláltta hogy hát ez nem így működik, de megkérdezi nekem hogy adhat-e számlát. Kiment az udvarra, majd 10másodperc után megjelent, hogy megkérdezte, és ad. Közben barátnőm bent ült a kocsiban hogy csak kiment az ajtó elé, várt egy pillanatot majd visszajött. :grin:
Számlatömbe beírta az összeget, majd elémvágta az aztalra, hogy akkor már jó lenne ha kitölteném. Megtettem, majd eljöttem.
Elindultam haza mikor ugy eszembe jutott nem kis idegállapotba, hogy azért át kéne rendesen vizsgálnom a felniket mert az épület alött a sötétben adták oda ahol nem láttam rendesen.
Az autóé viszonylag ok, de a motorfelnire most jön a poén: /bár én annyira nem röhögtem/ Első felniről révén szó, a két első csaágy totál megszorulva, nem forognak, a szimeringek, szétpréselve.
ahol javították közelebbről nézve látszik a "heg" holott azért viszi az ember "felnijavítókhoz" hogy az makulátlan legyen.
Mivel gumisgép miatt lett ilyen a felni, a kitöréstől 90fokra is volt egy nagyon enyhe benyomódás ami ott is maradt, tehát ez a felni görgőzve sosem holt,
És persze semmi féle repedés nem volt rajt, pláne visszahegyesztve nem, nert nyoma sincs egyéb hegesztésnek.
Vissza már nem mentem, mert nem akartam 3szor fietni az utért, de holnap viszem egy ismerős motorszerelőhöz felrakni centírgépre, és ha most ütni, fog, amit előtte, nem csinált, akkor a fogyasztóvédelemmel, fogok beállítani az tuti.
Szóval óvakodjatok ettől a felnijavítótól, bár sose legyen rá szükségetek, mert nem kicsit kontár, lehúzós banda.
Ja és a kép a felniről, ami egy normális felnisnek, max 3perces munka:

A számlán remélem felnijavítás szerepel, mert akkor el lehet tőlük kérni a technológiai leírást és az NKH engedélyt is, ami tudomásom szerint csak a Felniklinikának van meg, persze lehet, hogy tévedek...
Image
User avatar
Pálesz
Posts: 1305
Joined: 2007.02.21. 15:57
Motorom: GSXR 1000k6
Itt motorozok: Többnyire közút
Location: Seregélyes

Re: Kereskedőkről, szervízekről gyűjtött tapasztalatok

Post by Pálesz »

nylontacsko wrote:
Pálesz wrote:
nylontacsko wrote:Gabesz haverom pontosan ugyan így járt.
Azt nem tudom, hogy ezzel a szervizzel-e, vagy másikkal, de kísértetiesen hasonló a történet.
Nála az autó kerék helyett, quad kerékről van szó. + első motor felni.
Hát kiváncsi lennék rá hogy ők voltak-e.
De azért még pár helyre beírom ezt a kis post-ot, mert az ilyenek nem érdemlik meg azt sem hogy melójuk legyen.
Ha továbbra is szeretnél javíttatni,
Ők ingen kedves barátaim és jól is dolgoznak http://www.kerekfelni.hu/.
Mi is több ízben javíttatunk velük (a Sárkány testvérek Kispesten).
Normális társaság.
A tanulsága annyi a dolognak, hogy manapság, célszerű előre tájékozódni a kiszemelt szervizekről. Körül kell szimatolni, hogy van-e bárkinek is tapasztalata, stb.
:smt023 köszönöm
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Kereskedőkről, szervízekről gyűjtött tapasztalatok

Post by almano »

nylontacsko wrote: Hát kiváncsi lennék rá hogy ők voltak-e.
De azért még pár helyre beírom ezt a kis post-ot, mert az ilyenek nem érdemlik meg azt sem hogy melójuk legyen.
Ha továbbra is szeretnél javíttatni,
Ők ingen kedves barátaim és jól is dolgoznak http://www.kerekfelni.hu/.
Mi is több ízben javíttatunk velük (a Sárkány testvérek Kispesten).
Normális társaság.
A tanulsága annyi a dolognak, hogy manapság, célszerű előre tájékozódni a kiszemelt szervizekről. Körül kell szimatolni, hogy van-e bárkinek is tapasztalata, stb.
En is csinaltattam mar itt es meg voltam veluk elegedve 100%.
Last edited by nylontacsko on 2011.01.24. 20:48, edited 1 time in total.
Reason: Így ;-)
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Re: Kereskedőkről, szervízekről gyűjtött tapasztalatok

Post by nylontacsko »

Pálesz wrote:
nylontacsko wrote:Gabesz haverom pontosan ugyan így járt.
Azt nem tudom, hogy ezzel a szervizzel-e, vagy másikkal, de kísértetiesen hasonló a történet.
Nála az autó kerék helyett, quad kerékről van szó. + első motor felni.
Hát kiváncsi lennék rá hogy ők voltak-e.
De azért még pár helyre beírom ezt a kis post-ot, mert az ilyenek nem érdemlik meg azt sem hogy melójuk legyen.
Ha továbbra is szeretnél javíttatni,
Ők ingen kedves barátaim és jól is dolgoznak http://www.kerekfelni.hu/.
Mi is több ízben javíttatunk velük (a Sárkány testvérek Kispesten).
Normális társaság.
A tanulsága annyi a dolognak, hogy manapság, célszerű előre tájékozódni a kiszemelt szervizekről. Körül kell szimatolni, hogy van-e bárkinek is tapasztalata, stb.
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
User avatar
Pálesz
Posts: 1305
Joined: 2007.02.21. 15:57
Motorom: GSXR 1000k6
Itt motorozok: Többnyire közút
Location: Seregélyes

Re: Kereskedőkről, szervízekről gyűjtött tapasztalatok

Post by Pálesz »

nylontacsko wrote:Gabesz haverom pontosan ugyan így járt.
Azt nem tudom, hogy ezzel a szervizzel-e, vagy másikkal, de kísértetiesen hasonló a történet.
Nála az autó kerék helyett, quad kerékről van szó. + első motor felni.
Hát kiváncsi lennék rá hogy ők voltak-e.
De azért még pár helyre beírom ezt a kis post-ot, mert az ilyenek nem érdemlik meg azt sem hogy melójuk legyen.
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Re: Kereskedőkről, szervízekről gyűjtött tapasztalatok

Post by nylontacsko »

Gabesz haverom pontosan ugyan így járt.
Azt nem tudom, hogy ezzel a szervizzel-e, vagy másikkal, de kísértetiesen hasonló a történet.
Nála az autó kerék helyett, quad kerékről van szó. + első motor felni.
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
User avatar
Pálesz
Posts: 1305
Joined: 2007.02.21. 15:57
Motorom: GSXR 1000k6
Itt motorozok: Többnyire közút
Location: Seregélyes

Re: Kereskedőkről, szervízekről gyűjtött tapasztalatok

Post by Pálesz »

Na akkor Leírom, hogy jártam az elmult napokban.
A helyszín a szentmihályi út 68sz. alatti felnis/gumis műhely.
http://www.felnijavitas.eu MESSZE ELKERÜLENDŐ TÁRSASÁG!!!
A sztori a következő:
Felhívom őket telefonon, hogy szeretnék egy autó és egy motorfelni javítást bejelenteni. Meg is kaptam az időpontot rá 3napra. Reggel viszem, du hozhatom. Eddig nem is volt probléma, elég normálisak voltak. A motorfelnivel annyi volt a probléma, hogy gumisgéppel a legpereméből kitörtek egy kis darabot, kb1-2gramm /képet mellékelek/. az autofelni is peremjavításos volt.
Szoval odamegyek a megbeszélt időpontra reggel kilenc szinte meg sem nézik a felniket, jolvan holnap jöhetek érte. A telefonba márol volt sző, nmbaj holnapután tudok jönni, mert messzirőljöttem akkor érek rá. OK rendben.
Mikor hazaérek Pestről csörögnek telefonon, hogy a felni /motor/ el van repedve és ha ezt meggörgőzi el fog törni. Erre közlöm vele hogy azt a felnit esztétikai hiba miatt hoztam be, és hogy én azzal mentem nagyon gyorsan is és a legkissebb rázködás sem volt a motoron. A gyerek erősködött, hogy felrakta a centírgépre, és ez üt. Ki kell görgőzni, de akkor lehet hogy eltörik. Megmontam neki, hogy hegessze be aztr a kis darabot, és hagyja békén.
Rá 2 napra megyek a felnikért előtte letelefonáltam, hogy mi lett minden oké? igen elrepedt, de meghegesztette, teljesen rendben van a felni. közli velem, hogy 16500ft-lesz. Mondom hogy az árlistátok alapján nem épp ennyinek kellett volna kijönni. Hát ez ennyi és kész.
Rendben kifizetem, majd jelzem hogy ha már egyszer ennyibe került szeretnék rőla kérni egy áfás számlát. Erre nekem rontott hogy ha még számlát is akarok, akkor fizessem ki plusszba az áfát , mert hogy ez anélkül ennyi. Na akkor kezdett elgurulni a gyógyszer és montam neki, hogy ennyi pénzért az a minimum, hogy számlát kérek, meg egyébként is mi az hogy nem kapok valamiről számlát amit kifizettem.
Erre az "uriember" egy nyugtatömbe beírja, hogy 16500 és adadobja. Mondom neki, ha már egyszer ugyis beirta a nyugtába, akkor már nem tök mindegy hogy ad-e róla áfás számlát igyis-ugyis szerepel nekik kiadásban.
Kitaláltta hogy hát ez nem így működik, de megkérdezi nekem hogy adhat-e számlát. Kiment az udvarra, majd 10másodperc után megjelent, hogy megkérdezte, és ad. Közben barátnőm bent ült a kocsiban hogy csak kiment az ajtó elé, várt egy pillanatot majd visszajött. :grin:
Számlatömbe beírta az összeget, majd elémvágta az aztalra, hogy akkor már jó lenne ha kitölteném. Megtettem, majd eljöttem.
Elindultam haza mikor ugy eszembe jutott nem kis idegállapotba, hogy azért át kéne rendesen vizsgálnom a felniket mert az épület alött a sötétben adták oda ahol nem láttam rendesen.
Az autóé viszonylag ok, de a motorfelnire most jön a poén: /bár én annyira nem röhögtem/ Első felniről révén szó, a két első csaágy totál megszorulva, nem forognak, a szimeringek, szétpréselve.
ahol javították közelebbről nézve látszik a "heg" holott azért viszi az ember "felnijavítókhoz" hogy az makulátlan legyen.
Mivel gumisgép miatt lett ilyen a felni, a kitöréstől 90fokra is volt egy nagyon enyhe benyomódás ami ott is maradt, tehát ez a felni görgőzve sosem holt,
És persze semmi féle repedés nem volt rajt, pláne visszahegyesztve nem, nert nyoma sincs egyéb hegesztésnek.
Vissza már nem mentem, mert nem akartam 3szor fietni az utért, de holnap viszem egy ismerős motorszerelőhöz felrakni centírgépre, és ha most ütni, fog, amit előtte, nem csinált, akkor a fogyasztóvédelemmel, fogok beállítani az tuti.
Szóval óvakodjatok ettől a felnijavítótól, bár sose legyen rá szükségetek, mert nem kicsit kontár, lehúzós banda.
Ja és a kép a felniről, ami egy normális felnisnek, max 3perces munka:
Attachments
Kép166.JPG
Kato
Posts: 87
Joined: 2009.10.21. 17:21
Motorom: 600RR PC40
Location: Sárvár

Re: Szervízek

Post by Kato »

Erről nekem a Honda Hungary üzletpolitikája jut eszembe (ellentmondanak a gyári specifikációknak stb.) Egy szedett-vedett banda
FélSvéd wrote:egy tanulságos történet a szomszéd forumról
Trysii wrote:A jól ismert Kawasaki ER-6f, és ER-6n típusú motorkerékpárjainak gyermekbetegsége, s talán mondani lehet, szériahibája a kipufogója. Ezen típusok nagy százalékánál 10-20e km használat után a kipufogó egyre erősödő, ciripelő hangot hallat. Ez a jelenség az idő múlásával, megtett kilométerek gyarapodásával fokozódik.
Több panaszos is fordult a márkakereskedőkhöz, ahol vásárolták a kétmillió forintba kerülő motorkerékpárt, vagy magához a magyarországi importőrhöz, a DMC Kft.-hez, de minden alkalommal elhajtották őket, anélkül, hogy akárcsak a hiba okára fényt derítettek volna. Miért is tették volna, hiszen az álláspontjuk szerint hibáról szó sincsen. Való igaz, hogy „megváltozott a motor kipufogójának a hangja, de ez nem hiba, a használatot nem befolyásolja, együtt kell élni vele”. Így végül soha egyetlen vásárlónak sem foglalkoztak a panaszával, így ők „kénytelenek voltak” beletörődni ebbe a helyzetbe, vagy alternatív megoldásként a jótállási időn belül – saját költségükön – lecserélték a gyári, ciripelő kipufogót egy másik gyártó termékére.
A legfurcsább az egészben, hogy a Kawasakinak látszólag fogalma sincs a kipufogókkal kapcsolatos problémákról, hisz még egyetlen alkalommal sem vizsgáltak meg egyetlen ilyen hibás darabot sem, így azt sem deríthették ki, hogy tulajdonképpen mi okozza a zavaróan idegesítő hangot, és vajon van-e bármilyen hatással a motor teljesítményére, működésére, befolyásolja-e a rendeltetésszerű használatot. Vagy pedig pontosan tisztában vannak vele, de mivel sokkal egyszerűbb, és költségkímélőbb elhajtani a fogyasztókat, mint kicserélni a kipufogókat, vagy visszahívni az egész szériát, hogy mindet lecseréljék olyanra, ami nem produkálja a hibát, inkább homokba dugják a fejüket.

Itt kapcsolódtam a történetbe, mikor is megkeresett az egyik ilyen motor tulajdonosa, hogy szeretné a jótállási idő lejárta előtt visszavinni a motorját, hogy ezt a problémát orvosolják. Mivel a márkakereskedés, ahol vásárolta, már bezárta kapuit, a DMC Kft.-hez vitte a motort, mint márkaszervizhez, s a Kawasaki hivatalos importőréhez. Elláttam tanáccsal, hogy milyen papírokat kell kitölteniük a motor leadásakor, mit írjanak rá feltétlenül, hogy minden rendben legyen. Valamint azt is, hogy ha azzal akarnák elküldeni, hogy a jelenség természetes, és nem hiba, akkor ragaszkodjon ahhoz, hogy vizsgáltassák be független szakvéleményeztető céggel.

Elvitte a motort, meghallgatták a szerelők, és a szervizvezető, s elismerték, hogy nem olyan a hangja, mint az újonnan eladásra kerülő motoroké, és azt mondták, hogy megvizsgálják. A hang okára vonatkozó kérdésre a válasz az volt, hogy valami szűkülés okozhatja… vagy valami tágulás. 
Mindenesetre hagyja ott, majd átnézik, és jelentkeznek.
Két nappal később érkezett a telefon, hogy megvizsgálták a motort, és nem találtak rendellenességet. Lehet jönni érte, s elvinni. Ekkor kért meg a panaszos, hogy segítsek személyesen intézni az ügyét a Kawasakinál, mert neki ez a döntés bizony nem elfogadható.

A szervizvezető fogadott bennünket, s már adták volna vissza a motort, mikor is közöltük, hogy nem azért jöttünk, hogy elvigyük, hanem azért, hogy közöljük, nem értünk egyet a válaszukkal, miszerint nem hibás a kipufogó, és elküldessük velük a motort független bevizsgálásra. És megkértem arra is, hogy a jogszabályokban foglaltak szerint jegyzőkönyvben rögzítsék a fogyasztó panaszát, s igényét, az előírások szerint, mert ezt is elmulasztották legelőször. Csak munkalap készült akkor, mikor otthagyta a motort.
Mivel jegyzőkönyv sablonnal nem rendelkeztek, elment a szervizvezető, hogy hoz ilyet. Vártunk vagy 20 percet rá, mire visszaérkezett. Papírt ugyan nem hozott, de jött vele egy hölgy, akiről a bemutatkozást követően kiderült, hogy ő bizony a DMC Kft. kereskedelmi igazgatója, és ő intézi a jótállásos ügyeket. Szeretett volna bekapcsolódni az ügybe, így megkérte a vásárlót, hogy mondja el, hol tart az ügy. Ezt követően közölte, hogy ír egy jegyzőkönyvet arról, hogy a motort megvizsgálták, és nem találták hibásnak a kipufogót. Felvilágosítottam, hogy vitás kérdés esetén a jótállási idő alatt nekik kell bizonyítaniuk, és ehhez elküldeni független bevizsgálásra a járművet. Erre azt válaszolta, hogy náluk ez nem így működik. A Kawasaki megvizsgálta a saját termékét, és megállapította, hogy az nem hibás. Ennyivel elintézték a dolgot, és már írta volna a jegyzőkönyvet erről. Azt mondta, hogy a vevő, ha akarja, elviheti a motort bevizsgáltatni, zajszint mérésre, SAJÁT költségén, és ennek eredményével jöjjön vissza a Kawasakihoz, és akkor majd a mérési eredményeket elküldik a gyártóhoz, és ha az eltérés olyan nagymértékű, akkor dönthetnek úgy, hogy foglalkoznak érdemben is a panasszal, és kicserélik a kipufogót adott esetben.
Közölte a srác, hogy neki ez nem felel meg, mert a jótállási idő vitás esetben a bevizsgáltatás a forgalmazó kötelessége, és annak költségét is nekik kell megfinanszírozni legjobb tudomása szerint. A kereskedelmi igazgató ezt menten megcáfolta, és ugyanazt hajtogatta, amit eddig. Egyáltalán nem volt hajlandó foglalkozni a fogyasztó jogos igényével, és fittyet hányt a kötelezettségeire. Mikor láttam, hogy a békés megegyezésre nem sok lehetőség adódik, kértem, hogy adják oda a vásárlók könyvét, hogy írásba foglalhassuk a tapasztalt jogszabálysértéseket. Erre nem volt hajlandó, holott a vásárlók könyvét nem is kellene kérni. A Kereskedelmi Törvény úgy rendelkezik róla, hogy jól látható, könnyen hozzáférhető helyen kell tartani azt, úgy, hogy abba kérés nélkül bejegyzést tehessen bárki. Esetünkben még oda sem adták, mondván, hogy már záróra van, és ha bele akarunk írni, jöjjünk vissza másnap. Természetesen ebbe nem egyeztünk bele, már csak azért sem, mert amíg ő a jegyzőkönyvet elkészítette volna, mi is letudtuk volna a bejegyzést. Ismételten felszólítottam őket, hogy adják át a vásárlók könyvét, de ismét süket fülekre talált a kérésem, sőt közölte több ízben, hogy velem nem hajlandó tárgyalni a továbbiakban, és a panaszoshoz fordult. Kijelentettem, hogy ha nem teszik meg, akkor hatósági közeg segítségét fogom igénybe venni. Semmi hatás. Menten telefonáltam a tudakozóba, hogy a helyi rendőrkapitányság telefonszámát megtudhassam. Röviden egyeztettem a panaszossal, hogy van-e kifogása az ellen, hogy kihívjam a rendőrséget, hogy kikényszerítsék a vásárlók könyvét a Kawasaki „jeles” képviselőjétől, s mivel nem volt, máris hívtam a szervet. Rövid eszmecsere után azzal váltunk el egymástól, hogy küldenek valakit. Közben a nő eltűnt, és mindaddig nem is láttuk, míg megérkeztek a rendőrök. Én mentem ki értük, hogy odataláljanak a Kawasaki képviselet irodájához, s közben tájékoztattam őket a tényállásról. Mialatt távol voltunk, előkerült a „hozzá nem értéséről” tanúbizonyságot adó igazgató ismét, és már azzal fogadott bennünket, hogy semmi szükség a rendőr urakra, mert ő bizony már megegyezett a panaszossal, kicserélik a kipufogót a motorján.
Ez így mind szép és jó, de én csak nem akartam anélkül távozni, hogy a szándékomtól eltérnék, vagyis a tapasztalt jogszabálysértő tevékenységről írásos nyomot ne hagyjak a vásárlók könyvében. Mondtam is a nőnek, hogy ilyen szándékom továbbra is van, és kértem, hogy adja oda a könyvet. Erre felemelte a hangját, és kikelvén magából azt szajkózta, hogy én sehova nem fogok beírni, mert nem is vettem náluk semmit, hagyjam el azonnal az irodát meg az épületet. A rendőrök is próbálták csitítani, miközben megkérdeztem a panaszost, hogy milyen papír készült arról, hogy ki fogják cserélni a kipufogóját. Nem lepett meg a válasz: „Semmilyen”. Megkérdeztem a nőtől, hogy ezt mégis hogy gondolták? Ekkor már nem tudta visszafogni magát, és jóformán ordított, hogy ő kezet fogott a panaszossal, és a szavát adta, hogy kicserélik a kipufogót. Diplomatikusan közöltem, hogy márpedig innen addig el nem megyünk, amíg ezt írásba nem adják. Az igazgató tovább üvöltözött, és követelte, hogy hagyjam el a felségterületüket. Szerencsére a szervizvezető látta, hogy rossz fába vágták a fejszéjüket, és mondta, hogy a korábban megírt munkalapra felírja, hogy cserélik a problémás alkatrészt, ha az megfelel. Közben az egyik rendőr igyekezett lecsitítani a nőt, és felírni az adatait, mire az közölte, hogy nem hajlandó megadni azokat. A közeg tájékoztatta arról, hogy ez nem opcionális dolog, de csak nem akarta megérteni. A kollégája megkért, hogy menjek ki, mert addig úgysem fog lehiggadni, míg bent vagyok. Felvette az én adataimat is, miközben a kolléga is elérte a célját odabent. Felírhattam az intézkedő rendőr nevét, jelvényszámát, hogy mikor panaszt teszek a fogyasztóvédelmi hatóságnál, tudják kit kell megkeresni, hogy a jelentést be tudják kérni, amivel bizonyítható 100%-osan, hogy még a rendőri felszólítás ellenére sem adták át a Vásárlók könyvét. A tapasztalt többi jogszabálysértést majd hozzácsapjuk, és mehetnek a hatóság emberei vizsgálódni a Kawasakihoz. És természetesen kiróni a jól megérdemelt bírságot.
Le merem fogadni, hogy egyáltalán nem volt az irodában vásárlók könyve, és ezért nem adták oda még a rendőrök jelenlétében sem. És az sem véletlen, hogy az igazgatónő igyekezett megegyezni a panaszossal a távollétemben, hogy elkerülje a panaszbejelentést, és a vizsgálódást a jogszabálysértésekkel kapcsolatban. Nyilván informálódott az idő alatt, míg magunkra hagyott, hogy megütheti-e a bokáját, ha a vevőt nem hallgattatja el, és fény derül mindarra a disznóságra, amivel megpróbált keresztbe tenni, és elhajtani minket. Szerencsétlenségére, nem volt vele tisztában, hogy darázsfészekbe nyúlt. Elhivatott fogyasztóvédőként kötelességemnek érzem, hogy elkövessek mindent azért, hogy a jogszabályok földbe tiprására a jövőben ne legyen példa a Kawasakinál, és mindenkinek a panaszával foglalkozzanak, aki ugyanezzel a hibával jelentkezik be náluk, ne csak ez esetben mutassanak „könyörületet” csakis azért, mert ott voltam, és a végletekig elmentem. Igenis csináljon egy fecske is nyarat a ciripelős ER-6-os motorkipufogók között.
Én meg panaszt teszek az NFH-nál, és írok egy levelet a DMC ügyvezetőjének, hátha nincs tisztában azzal, hogy milyen jogi hiányosságokkal rendelkezik a kereskedelmi igazgatója, mennyire rugalmatlan, valamint milyen minősíthetetlen hangnemet enged meg magának a vevőkkel szemben. Azt hiszem, ez a legkevesebb, amit meg kell tennem.

Végtére is megismerkedtem a Kawa kereskedelmi igazgatójával. Be is jelöltem az iwiw-en… :biglol: Várom a visszaigazolást. /két hét után vissza is igazolt. /

És folytatódik a történet. A D.M.C. ügyvezető igazgatója felhívta a srácot, hogy megtudja tőle a nevemet, és a telefonszámomat, mert mindenképp beszélni akar velem. Kijelentette azt is, hogy addig visszatartja a motorját, amíg velem nem beszélt. Meg hogy hogy jövök én ahhoz, hogy rájuk hívjam a rendőrséget? A panaszos közölte, hogy nem tudja a nevemet, de egyébként sem kapott felhatalmazást arra, hogy bármi személyes adatot kiadjon rólam. Mivel nem láttam indokoltnak, hogy társalogjak az igazgató úrral, míg nem készült el a motorkerékpár, így nem is hívtam fel, miután megadta a telefonszámát a srácnak. Több ízben telefonálgatott az ügyvezető, és közölte, hogy beszélt az Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatójával, és ő is azt mondta, hogy nem volt jogom kihívni a rendőrséget. Persze ez kamu, mert se nem mondana ilyet, hiszen bárki, bármikor, bárhova hívhat rendőrt, ha szükségesnek érzi, másrészről hiába vannak komoly fogyasztóvédelmis kapcsolataim, még én sem tudnám megszerezni a főigazgató telefonszámát.
Hetekig vártunk az alkatrészre, mert először hiányzott valami, aztán meg rosszat küldtek, de 24 nappal később keresték, hogy elkészült a motor, mehet érte. Az átvételre sajnálatos módon nem kísértem el a panaszost, így nem találkozhattam ismét a bájos kereskedelmi igazgatóval, a szervizvezetővel, és a mindmáig csak hírből ismert ügyvezető igazgatóval. De ennél nagyobb baj, hogy egy olyan jegyzőkönyvet állítottak össze, amely tele volt a tények elferdítésével, valótlan állításokkal. A srác már szabadulni akart a cégtől, és az ügytől, így felületesen olvasta át, és jóhiszeműen aláírta, azt gondolván, hogy valós tényeket tartalmaz. De korántsem. Az szerepelt benne, hogy a motor leadásakor is hibátlan hangja volt a kipufogónak, de a srác kérésére mégis bevizsgálták, a kipufogó leszerelésével, megbontásával. Érdekes dolgok ezek, mert a kipufogódob egy darabban van, és legfeljebb szétvágni lehet, de ilyesmit nem tettek. Mindemellett arra a következtetésre jutottak a vizsgálódás során, hogy semmi baja a kipufogónak. Vajon akkor miért mentek bele mégis a cserébe? Egy hibátlan kipufogót jófejségből kicserélnek egy újra? Hogy mennyire ügyfélközpontú ez a Kawasaki! :twisted: Csak a jótállási jegybe felejtették el beírni, hogy a kipufogót kicserélték, és arra a jótállási idő újraindul, és meghosszabbodik 3 évvel. Mi több, még a korábban felvett munkalapot is vissza akarták kérni, nehogy bármi bizonyíték is legyen arra, hogy zajos volt a kipufogó, és vállalták a cserét, hogy elkerüljék a jogszabályok semmibevételével járó következményeket, bírságot. Szerencsére ez nem volt a srácnál. Mindenesetre az is szerepelt a "jegyzőkönyvben", hogy a kipufogót "méltányosságból" kicserélték egy ÚJRA.

Miután már minden rendeződni látszott, motorra pattant emberünk, és elindult a munkahelyére. 20-30km megtétele után belehajtott valami lyukba, és hangos koppanásokra lett figyelmes a motor hátulja felől. Menten belekapaszkodott, s taposott a fékekbe, hogy mihamarabb megálljon, és ellenőrizze a motort. Vagyis csak taposott volna, ugyanis a fékpedál beesett. Miután leszállt, legnagyobb ámulatára azt kellett konstatálnia, hogy a féknyereg a felni és a hátsó lengővilla közé esett, s szorult be. Érthetetlen módon hiányzott belőle mindkét rögzítő csavar. Több, mint 15e km motorozás alatt SOHA egyik sem lazult meg, vagy esett ki, és a szervizbe történő leadáskor is kifogástalanul működött. Mindösszesen a kipufogódob cseréje miatt volt a motor a D.M.C. Kft-nél, és ehhez a művelethez ugyan nincs semmi szükség a hátsó fék szétszereléséhez. Hogy lehetséges az, hogy éppen a szervizből való távozás után „esik ki” mindkét csavar, amelyre még sosem volt példa, de még bármely más márkatársnál sem. El sem tudom képzelni, hogy ha akkor történik a „baleset”, amikor még az autópályán haladt a srác 130 körüli tempóban, akkor vajon milyen sérülésekből kellett volna felépülnie, és a motor mennyire tört volna darabokra? És a most keletkezett kárt vajon ki fogja bevállalni, s kifizetni? Az eset után rögtön telefonált a szervizbe, és menten küldtek egy szerelőt, aki megjelent két csavarral, és egy imbuszkulccsal. Természetes, hogy erről a beavatkozásról sem készült semmilyen papír? Kawasakiéknál igen.

Ugyanezen a napon az is kiderült, hogy az ÚJKÉNT kapott kipufogó egy rozsdás, használt vacak. Erre várt a panaszos 24 napot. A mellékelt képen ez látható.

Image

És még véget sem ért a történet. Az alábbi linken meghallgatható a történet röviden, amely a NeoFM Bumeráng című műsorában volt hallható pénteken, Márta néni és a kipufogó címmel.
Bumeráng archívum
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Re: Kereskedőkről, szervízekről gyűjtött tapasztalatok

Post by nylontacsko »

B.János jó arc.
Nem értem miért futott bele "ilyenbe".
Bár a trysii-t én magam is szívesen agyonütném :lol:
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Kereskedőkről, szervízekről gyűjtött tapasztalatok

Post by almano »

Bezzeg ha felvettek volna....
Egyebkent erdekes az egesz, mert amikor a "felvetelin" voltam tobb forduloban is. Akkor a bizonyos holgy, nem ilyennek alltitotta be Kawasaki uzletfilozofiajat. Mikor teszteltek hogy hogyan kezelnem az ilyen hasonlo ugyeket pont az ilyesmi hozzaallas volt amitol tavol kellett tartanunk magunkat szerinte.
Very Interesting....
Erdekes lenne megtudni a valos story-t...
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Re: Kereskedőkről, szervízekről gyűjtött tapasztalatok

Post by nylontacsko »

tom war wrote:
nylontacsko wrote:Ha a B.Jánosnak van egy kis esze, gyorsan elküldi ezt a ripliző kis hölgyet.
Hat, ha B.Janosnak LETT volna egy kis esze, fel sem veszi! :twisted:
Felvette.
Korrigálhat.
Elküldi
:wink:
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”